خانه » جدول جدید جرایم رانندگی از 23 تیرماه اجرا می‌شود!

جدول جدید جرایم رانندگی از 23 تیرماه اجرا می‌شود!

0

از 23 تیرماه، جدول جدید جرایم رانندگی در سراسر کشور به اجرا درخواهد آمد.

سردار محمدباقر سلیمی، معاون عملیات ترافیک پلیس راهور فراجا، با اشاره به این خبر گفت: کنترل تخلفات رانندگی و اجرای مقررات، یکی از ارکان اساسی انضباط و ایمنی ترافیک در سطح جهان است. به همین دلیل، در مواد 21 و 22 قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی، جدول جرایم رانندگی پیش‌بینی شده است.

وی افزود: هدف از اعمال جریمه، توسعه انضباط ترافیک، پیشگیری از رفتارهای پرخطر رانندگی و ارتقای ایمنی تردد است.

معاون عملیات ترافیک پلیس راهور فراجا با بیان اینکه جرایم رانندگی بر اساس نرخ تورم سالیانه تعدیل می‌شوند، گفت: در خرداد ماه سال جاری، جدول جدید جرایم رانندگی با لحاظ ظرفیت‌های قانونی و همچنین شرایط اجتماعی و زیرساختی، توسط هیئت دولت به تصویب رسید.

سردار سلیمی در خصوص زمان اجرای این جدول جدید گفت: از روز شنبه 23 تیرماه، پس از به‌روزرسانی سامانه‌های هوشمند، این جدول در سطح کشور به مرحله اجرا گذاشته خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه تخلفات رانندگی زمینه‌ساز بروز حوادث رانندگی هستند، گفت: کوچک‌ترین تخلفات رانندگی هم می‌تواند یک حادثه تلخ و سنگین را به دنبال داشته باشد.

معاون عملیات ترافیک پلیس راهور فراجا در پایان از رانندگان خواست: با پیوستن به پویش نه به تخلف نه به جریمه، شاهد رفتارهای مطلوب ترافیکی در رانندگی باشیم و با کاهش تصادفات و جان‌باختگان ناشی از آن، شاهد جامعه‌ای امن‌تر باشیم.

لازم به ذکر است که در این جدول جدید، جرایم رانندگی به طور قابل توجهی افزایش یافته است. به عنوان مثال، جریمه سرعت غیرمجاز 50 تا 60 کیلومتر در ساعت در آزادراه‌ها از 600 هزار تومان به 1 میلیون و 200 هزار تومان افزایش یافته است.

امیدواریم با اجرای این طرح جدید، شاهد کاهش چشمگیری در تخلفات رانندگی و به تبع آن، کاهش تصادفات و تلفات جاده‌ای باشیم.

با احترام ، مجله خبری روز آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *