خانه » تیراندازی با کمان ایران در آستانه المپیک؛ نبرد با تانک با اسب!

تیراندازی با کمان ایران در آستانه المپیک؛ نبرد با تانک با اسب!

0

ملی‌پوش ریکرو ایران از سختی‌های مسیر المپیک و هزینه‌های سنگین تجهیزات این رشته می‌گوید.

آخرین مرحله رقابت‌های انتخابی المپیک تیراندازی با کمان در حالی به زودی در ترکیه برگزار می‌شود که ملی‌پوشان ایران همچنان برای کسب سهمیه تلاش می‌کنند. رضا شبانی، عضو تیم ملی ریکرو، در گفتگو با خبرنگار مهر از آمادگی خود و تیم برای این مسابقات می‌گوید:

آمادگی برای آخرین مرحله گزینشی المپیک

“بعد از مسابقات انتخابی سال گذشته، در اردوهای تیم ملی حضور داشتم تا بتوانیم در مسابقات تایلند سهمیه المپیک را کسب کنیم. با وجود تلاش‌هایمان، موفق به کسب سهمیه نشدیم، اما ناامید نشدیم و تمرینات خود را برای مسابقات بعدی از سر گرفتیم.”

شبانی به تمرینات فشرده خود و تیم در این مدت اشاره می‌کند و می‌گوید: “مسابقات کاپ جهانی شانگهای و کره جنوبی برای ما خیلی مفید بود. در شانگهای رکورد تیمی را در بخش بانوان و آقایان جابجا کردیم و در کره جنوبی نیز با تیم‌های قدرتمندی مسابقه دادیم تا خودمان را محک بزنیم. در کاپ جهانی کره عملکرد خوبی داشتیم، اما به آنچه انتظار داشتیم نرسیدیم. اشتباهاتی داشتیم که در حال رفع آنها هستیم تا در ترکیه بهترین نتیجه را کسب کنیم.”

شانس کسب سهمیه تیمی

“هدف ما کسب سهمیه تیمی است. هنوز چند کشور مثل چین، چین تایپه و آمریکا برای کسب این سهمیه تلاش می‌کنند، کار سختی در پیش داریم. با این حال روی کاغذ شانس خوبی داریم و با تمام توان در ترکیه حاضر می‌شویم.”

رشد تیراندازی با کمان ایران

شبانی به نقش هونگ سونگ هو، سرمربی کره‌ای تیم، در پیشرفت تیراندازی با کمان ایران اشاره می‌کند و می‌گوید: “از زمان حضور سونگ هو در ایران، تیم در مسیر رشد قرار گرفته است. بارها در مسابقات مختلف، تیم‌های دیگر از ما در مورد دلیل پیشرفتمان در مدت کوتاه سوال کرده‌اند. این نشان می‌دهد که در مسیر درستی قدم برمی‌داریم.”

مشکلات مالی و هزینه‌های سنگین

اما در کنار این پیشرفت‌ها، مشکلات مالی نیز گریبانگیر تیم ملی تیراندازی با کمان است. شبانی می‌گوید: “فدراسیون در این مدت تلاش کرده که از ما حمایت کند، اما با توجه به اینکه رشته ما تجهیزات محور است و قیمت‌ها هم به شدت افزایش یافته، این حمایت‌ها کافی نیست. همیشه گفتم با اسب نمی‌شود به جنگ تانک رفت. در حال حاضر برای خرید یک کمان باید ۴۰۰ میلیون تومان هزینه کرد که واقعا برای ما زیاد است. با توجه به شرایط اقتصادی کشور، این وضعیت هر روز سخت‌تر می‌شود. ملی‌پوشان دائما نگران قیمت دلار هستند و انتظار دارند توجه بیشتری به آنها شود.”

امید به آینده‌ای روشن

با وجود تمام مشکلات، ملی‌پوشان تیراندازی با کمان ایران امیدوارند که با تلاش و پشتکار خود، در المپیک پاریس بدرخشند و برای کشور افتخارآفرینی کنند.

امیدواریم مسئولان نیز با حمایت بیشتر از این ورزشکاران، به آنها در رسیدن به اهدافشان کمک کنند.

با احترام ، مجله خبری روز آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *