خانه » توکن سوزی ترون چیست؟ 4 نکته در مورد توکن سوزی!

توکن سوزی ترون چیست؟ 4 نکته در مورد توکن سوزی!

0

از توسعه Tron به نظر می رسد که تیم توسعه آن همیشه سعی می کند ارزش دارایی های خود را با پارامترها حفظ کند، یکی از این روش ها سوزاندن توکن است. البته این روش در بین تیم های توسعه و کاربران ارزهای دیجیتال بسیار محبوب است. هدف از سوزاندن توکن چیست؟ اجازه دهید در این مقاله به این سوال پاسخ دهیم.

توکن سوزی چیست؟

قبل از معرفی روش های سوزاندن توکن ترون، ابتدا باید با مفهوم سوزاندن توکن آشنا شویم و علت آن را به طور کامل درک کنیم. در دنیای کریپتو، بلاک چین های ارز دیجیتال دارای برنامه سوزاندن توکن جدی هستند و Tron نیز از این قاعده مستثنی نیست، ترون برای هر انتقال و پردازش تراکنش در شبکه خود با استفاده از مدل Tron Burning هزینه ای دریافت می کند و این توکن ها در خارج از گردش هستند و یا به اصطلاح می گویند سوخته اند.

ترون چیست؟

ارز اصلی بلاک چین ترون ترونیکس با نماد TRX است. این پلتفرم با هدف ایجاد یک شبکه غیرمتمرکز برای به اشتراک گذاری محتوا در سراسر جهان راه اندازی شد. کاربران شبکه ترون نیز تولیدکنندگان محتوا هستند که می توانند مستقیماً با طرفداران و مخاطبین خود در ارتباط باشند و محتوای خود را از طریق شبکه به اشتراک بگذارند. یکی از جنبه‌های مثبت ترون این است که یک پلتفرم غیرمتمرکز است و دیگر مجبور نیستند برخی از چارچوب‌های شرکت‌های واسطه را رعایت کنند.

 Tronدر حال حاضر سیزدهمین ارز دیجیتال برتر جهان است و با قیمت 0.11 دلار معامله می شود. این شبکه در سال 2018، یک سال پس از راه اندازی Tron راه اندازی شد و توانست فضای امن و رایگانی را برای کاربران کریپتو فراهم کند تا به جای استفاده از پلتفرم های گران قیمت مانند یوتیوب، محتوای خود را مستقیماً به اشتراک بگذارند.

3 روش توکن سوزی در دنیا کریپتو

بنیاد ترون معتقد است که یکی از بهترین راه ها برای حفظ ثبات اکوسیستم ترون، سوزاندن توکن است. شاید جالب باشد بدانید که بین سال های 2021 تا پایان سال 2023، بیش از 11 میلیارد توکن ترون سوزانده شده است. در واقع تیم توسعه Tron این توکن ها را به آدرس های غیر قابل بازیابی ارسال می کند. به طور کلی فرآیند سوزاندن توکن ارزش Tron را برای کاربران افزایش می دهد. در زیر ما 3 روشی را که تیم Tron برای سوزاندن توکن استفاده می کند را بررسی خواهیم کرد.

  1. توکن سوزی با الگوریتم (PoB)

این روش نوعی از الگو اجماع است که در آن کاربران تعهد خود را به شبکه با سوزاندن توکن ها و دریافت امتیاز ثابت می کنند. به عنوان اعتبار سنج برای بلاک بعدی انتخاب خواهد شد.

البته همانطور که گفتیم این روش مخصوص ماینرها است و از آنجایی که ترون قابل استخراج نیست، از این روش برای توکن سوزی استفاده نمی شود. در این روش، ماینرها به جای مصرف برق بیشتر، با سوزاندن توکن ها پاداش می گیرند.

  1. توکن سوزی با استفاده از کارمزد شبکه

همانطور که می دانید کاربران برای انجام تراکنش در شبکه هزینه ای پرداخت می کنند، برای پردازش تراکنش نیز هزینه ای به شبکه ترون اضافه می شود، توکن های ترون به عنوان کارمزد در شبکه ترون دریافت می شود.

کارمزدها در شبکه ترون نقش مهمی در حفظ امنیت، کارایی و ثبات شبکه ایفا می‌کنن. سوزاندن TRX ها به عنوان کارمزد، به نفع همه کاربران شبکه هست و می‌تونه به افزایش ارزش TRX در بلندمدت کمک کنه.

علاوه بر موارد ذکر شده، خوبه که به این نکته هم توجه داشته باشیم که کارمزد شبکه ترون در مقایسه با سایر شبکه‌های بلاکچین، بسیار ناچیزه. این موضوع یکی از مزیت‌های رقابتی ترون هست و می‌تونه به جذب کاربران بیشتر به این شبکه کمک کنه.

نقش کارمزدها در شبکه ترون:

  • پرداخت به پردازش‌کننده‌ها: کارمزدها به جبران هزینه‌هایی که توسط نودهای شبکه برای پردازش و تأیید تراکنش‌ها متحمل می‌شن، استفاده می‌شن. این نودها ستون فقرات شبکه ترون هستن و کارشون تأمین امنیت و کارایی شبکه هست. پرداخت کارمزد بهشون انگیزه میده تا به ارائه خدماتشون ادامه بدن.
  • کاهش عرضه: با سوزوندن TRX ها به عنوان کارمزد، تعداد کل توکن‌های در گردش در شبکه کاهش پیدا می‌کنه. این امر به نوبه خود می‌تونه به افزایش تقاضا و در نتیجه افزایش قیمت TRX منجر بشه.
  • حمایت از توسعه: بخشی از کارمزدها برای تأمین مالی پروژه‌های توسعه‌ای و تحقیقاتی در شبکه ترون استفاده می‌شه. این امر به نوآوری و ارتقای قابلیت‌های شبکه کمک می‌کنه و در نهایت برای همه کاربران مفید خواهد بود.
  1. حذف توکن‌های خریداری نشده

وقتی یک پلتفرم ارز دیجیتال توکن های خود را وارد چرخه فروش می کند، ممکن است برخی از این توکن ها فروخته نشوند. در این صورت، توکن‌های باقی‌مانده توسط تیم توسعه به یک آدرس غیرقابل برگشت منتقل می‌شوند و شبکه‌های ارز دیجیتال این اقدام را انجام می‌دهند تا ارزش توکن خود را تا حدی حفظ کنند.

معرفی 4 هدف از توکن سوزی TRX

هدف از سوزاندن توکن ها چیست؟ در این بخش به این سوال پاسخ می دهیم.

یکی از مزایای توکن سوزی ترون افزایش کیفیت پارامترهای توکنومیک است. اقتصاد توکن یا Tokenomics در ارزهای رمزنگاری شده پارامترهایی مانند عرضه و ارزش بازار مرتبط با ارزش یک توکن می باشد، برسی می کند.

  • تأمین سود برای دارندگان ترون: بلاک چین ترون منابع مالی برای پاداش دادن به دارندگان ارز دیجیتال با استفاده از سوزاندن توکن فراهم می کند. با سوزاندن بخشی از توکن‌ها، قیمت آن‌ها افزایش می‌یابد و با این تغییر قیمت، شبکه می‌تواند به استیکرها و دارندگان TRX برای توکن‌های اضافه شده به بلاک چین پاداش دهد.
  • جلوگیری از حملات سایبری: برای همه بلاک چین ها در دنیای کریپتو، هک و حملات سایبری وجود دارد. هرزنامه ها و هکرها می توانند صدمات زیادی به بلاک چین وارد کنند و برای جلوگیری از این امر، تیم توسعه Tron میزان تراکنش های شبکه را کاهش می دهد و در نتیجه درصد آسیب را کاهش می دهد.
  • جلوگیری از خطاهای غیرقابل‌پیش‌بینی: این امکان وجود دارد که در طول فرآیند مدیریت یک ارز رمزنگاری شده، شبکه، توکن های بیشتری از حد مورد انتظار به بازار تحویل دهد، در این صورت توکن های اضافی تحویل داده شده به آدرس هایی به نام سیاه چاله ها منتقل می شوند و انتقال به این آدرس ها قابل بازگشت نیست.این توکن ها از گردش خارج می شوند یا به اصطلاح می سوزند. با استفاده از سوزاندن توکن، یک بلاک چین از آسیب های احتمالی در آینده و در دراز مدت جلوگیری می کند.
  • تضمین پایداری شبکه در آینده: توکن سوزی به معامله گران و کاربران این شبکه اطمینان می دهد که در ارزی آینده دار سرمایه گذاری کرده اند. همانطور که می دانید ترون با توکن سوزی، ارزش خود را حفظ می کند و با تضمین افزایش قیمت در آینده، کاربران و سرمایه گذاران تمایل بیشتری به استفاده از این ارز دیجیتال خواهند داشت و افزایش محبوبیت یک توکن قطعا بر ثبات آن تاثیر می گذارد.

توکن سوزی ترون چه تأثیری روی ارزش آن در آینده دارد؟

ارزش توکن های ترون ارتباط مستقیمی با شرایط مختلف بازار دارد، از عرضه و تقاضا گرفته تا قوانین خاص دولتی، با افزایش سوزاندن توکن ها، میزان تقاضا از عرضه و ترون بیشتر می شود و ارزش آن افزایش می یابد البته درست است که تغییر آنی نیستند اما در بلندمدت ارزش بازار ترون قطعا افزایش خواهد یافت.

طبق آخرین پیش بینی ها، قیمت ترون در پایان سال 2025 به 0.26 دلار خواهد رسید و البته شرکت Volt Investor ارزش ترون را در پایان سال 2023 به 1.77 دلار اعلام کرده است.

از این عامل می توان نتیجه گرفت که سوزاندن توکن های Tron آینده روشنی برای این ارز در بر خواهد داشت. درست است که ترون استخراج نمی شود اما می توان ارزش آن را با سوزاندن توکن های ترون افزایش داد.

4 تا از نکات مهم در مورد توکن سوزی ترون

همانطور که در بخش قبلی اشاره شد، توکن سوزی ترون فرآیندی است که در آن تعداد مشخصی از توکن های TRX از گردش خارج شده و به طور دائمی از بین می روند. این امر می تواند تاثیرات مثبت متعددی بر روی شبکه و ارزش توکن TRX داشته باشد.

در اینجا 4 نکته مهم در مورد توکن سوزی ترون آورده شده است:

کاهش عرضه: با سوزاندن توکن ها، تعداد کل توکن های TRX در دسترس کاهش می یابد. این امر می تواند منجر به افزایش تقاضا برای توکن های باقی مانده شده و در نتیجه افزایش قیمت آنها شود.

ایجاد ثبات: توکن سوزی می تواند به ثبات قیمت TRX کمک کند. با کاهش عرضه، توکن ها در برابر نوسانات قیمتی کمتر آسیب پذیر می شوند.

تامین مالی توسعه: وجوه حاصل از توکن سوزی می تواند برای تامین مالی توسعه شبکه ترون و پروژه های جدید استفاده شود. این امر می تواند به جذب کاربران جدید و افزایش ارزش کلی شبکه کمک کند.

جلوگیری از حملات: توکن سوزی می تواند با افزایش هزینه انجام حملات بر روی شبکه ترون، به امنیت آن کمک کند.

لازم به ذکر است که تمام اطلاعات و داده های مربوط به توکن سوزی ترون، از جمله مقدار و روش انجام آن، در وایت پیپر رسمی ترون ارائه شده است.

نحوه مشارکت در توکن سوزی ترون:

شما به عنوان کاربر می توانید با استفاده از کیف پول هایی که از توکن سوزی پشتیبانی می کنند، در سوزاندن توکن های TRX مشارکت کنید. با این کار به طور مستقیم در روند کاهش عرضه و افزایش ارزش این ارز دیجیتال نقش خواهید داشت.

در حال حاضر، کیف پول های TronLink و Atomic Wallet از جمله کیف پول هایی هستند که از توکن سوزی ترون پشتیبانی می کنند.

با سوزاندن توکن های TRX، شما نه تنها به نفع خود، بلکه به نفع کل جامعه ترون نیز عمل می کنید. این امر می تواند به ایجاد یک اکوسیستم پایدارتر و ارزشمندتر برای این ارز دیجیتال کمک کند.

پی ام ایکس چنج

پی ام ایکس چنج به عنوان یکی از صرافی های ارز دیجیتال پیشرو در ایران، بستری امن و مطمئن برای خرید و فروش ترون (TRX) با استفاده از ریال را به کاربران ایرانی ارائه می دهد.

پی ام ایکس چنج قیمت ترون را به صورت لحظه ای و خرید آن را با کمترین کارمزد ارائه می دهد که کاربرانی ایرانی می توانند  با خیال راحت به صورت آنی به فروش ترون و سایر ارز های دیجیتال در این صرافی بپردازند. برای خرید ترون به پی ام ایکس چنج مراجعه کنید.

در 3 مرحله ترون را از پی ام ایکس چنج بخرید:

  1. وارد وب‌سایت صرافی پی ام ایکس چنج شوید و در بخش خرید، مقدار ترون را وارد کنید و به روی مبادله کلیک کنید.
  2. شماره تماس خود را وارد کنید و اطلاعات هویتی خود را به صورت کامل و صحیح وارد کنید.
  3. کارت بانکی خود را ثبت کنید و آدرس ولت را وارد کنید و از طریق درگاه پرداخت سفارش خود را تکمیل نمایید.

این مقاله یک رپورتاژ آگهی است و مسئولیت خدمات معرفی شده بر عهده سفارش دهنده آن می باشد و مجله خبری روز آنلاین مسئولیتی در این خصوص ندارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *