خانه » تمدید مهلت سنجش سلامت کودکان تا 20 خرداد؛ 94 هزار دانش‌آموز هنوز جا مانده‌اند

تمدید مهلت سنجش سلامت کودکان تا 20 خرداد؛ 94 هزار دانش‌آموز هنوز جا مانده‌اند

0

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور از تمدید مهلت سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان و پیش‌دبستان تا 20 خرداد ماه 1403 خبر داد.

حجت‌الله الماسی با تاکید بر اینکه سنجش سلامت جسمانی برای کودکان زیر 7 سال الزامی است، گفت: تاکنون 980 پایگاه سنجش در سراسر کشور برای کودکان 6 سال تمام در نظر گرفته شده است و از همه خانواده‌های دارای فرزند 6 ساله تقاضا می‌شود که برای سنجش سلامت فرزندشان به این مراکز مراجعه کنند.

وی با اشاره به اینکه هنوز 94 هزار کودک به مراکز سنجش مراجعه نکرده‌اند، افزود: سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی برای ثبت‌نام در پایه اول ابتدایی الزامی است و خانواده‌ها باید در اولین فرصت از طریق سامانه my.medu.ir نسبت به نوبت‌گیری در یکی از پایگاه‌های سنجش اقدام کنند.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور در ادامه به برخی از اهداف سنجش سلامت نوآموزان اشاره کرد و گفت: از جمله این اهداف می‌توان به شناسایی و مداخله به موقع در خصوص مشکلات جسمانی و روحی و روانی نوآموزان، غربالگری بینایی و شنوایی، بررسی وضعیت تغذیه و آمادگی جسمانی، تشخیص مشکلات رفتاری و عاطفی، و ارزیابی آمادگی تحصیلی نوآموزان اشاره کرد.

الماسی در پایان از تمام دستگاه‌ها و سازمان‌های ذیربط خواست که برای ترویج فرهنگ سنجش سلامت نوآموزان و ترغیب خانواده‌ها به انجام این امر مهم، با آموزش و پرورش استثنایی همکاری کنند.

لازم به ذکر است که سنجش سلامت نوآموزان به صورت رایگان انجام می‌شود و خانواده‌ها می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به ادارات آموزش و پرورش استثنایی در سراسر کشور مراجعه کنند.

با احترام ، مجله خبری روز آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *