خانه » تماس تلفنی امیرعبداللهیان با همتای پاکستانی

تماس تلفنی امیرعبداللهیان با همتای پاکستانی

0

در پاسخ به تماس تلفنی همتای پاکستانی خود، وزیر امور خارجه ایران، حسین امیرعبداللهیان، به اهمیت همکاری امنیتی و نظامی با پاکستان اشاره کرد و تأکید کرد که نیروهای امنیتی ایران هرگونه عملیات تروریستی را در قرارگاه‌های عملیاتی خود به سرعت مهار و اجازه تحرک به تروریست‌ها را نمی‌دهند.

مقابله با گروه‌های تروریستی: عملیات اخیر و اهمیت آن

وی با اشاره به عملیات ضدتروریستی اخیر در قرارگاه محلی ایران علیه گروهک جیش الظلم، که مسئولیت بسیاری از عملیات تروریستی را بر عهده داشته، اظهار داشت که این اقدام عملیاتی در راستای خنثی سازی تهدید تروریستی صورت گرفته و با اقدام به موقع نیروهای ایرانی، بیش از پنجاه تروریست در حال آماده‌سازی برای انجام عملیات تروریستی علیه ایران را ناکام ماندند.

تاکید بر احترام به حاکمیت و تمامیت ارضی همسایه

امیرعبداللهیان با ابراز احترام به حاکمیت و تمامیت ارضی پاکستان، به ضرورت همکاری در خنثی سازی اردوگاه‌های تروریستی در خاک پاکستان تأکید کرد و تأکید داشت که این موضوع یکی از اولویت‌های همکاری دو کشور است.

توسعه مناسبات برادرانه با پاکستان

وزیر امور خارجه ایران، دعوت به عمل آوردن امیرعبداللهیان برای دیدار رسمی از اسلام آباد را به عنوان نماینده ایران از سوی پاکستان تحت‌توجه قرار داد و تأکید کرد که همکاری و برادری میان دو کشور به عنوان محور اصلی کارها باید پیش برود.

اتحاد جهان اسلام در مقابله با جرایم صهیونیستی

در پایان گفت‌وگو، امیرعبداللهیان و جلیل عباس جیلانی وزیر امور خارجه پاکستان، به ضرورت اتحاد جهان اسلام در مقابله با جرایم رژیم صهیونیستی و کشتار زنان و کودکان در فلسطین تأکید کردند. این دو مقام بر اهمیت همکاری کشورهای اسلامی و برخورد مشترک با تروریسم تأکید کردند و نباید دشمنان روابط تهران و اسلام آباد فرصت سو استفاده داشته باشند.

با احترام ، مجله خبری روز آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *