خانه » بیمه سلامت ۲۲۳ خدمت برای زوجین نابارور ارائه می‌دهد/ از ۶۳ قلم دارو تا آزمایش

بیمه سلامت ۲۲۳ خدمت برای زوجین نابارور ارائه می‌دهد/ از ۶۳ قلم دارو تا آزمایش

0

معاون دفتر خدمات تخصصی سازمان بیمه سلامت ایران از ارائه ۲۲۳ خدمت بیمه‌ای برای زوجین نابارور خبر داد.

مریم آزادی در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به همکاری بیمه سلامت با ۱۴۴ مرکز درمان ناباروری در سطح کشور، گفت: “بیمه سلامت برای زوجین نابارور، ۲۲۳ کد خدمت تعریف کرده که شامل دارو، جراحی، تصویربرداری، آزمایش و… می‌شود.”

وی افزود: “۶۳ قلم دارو به همراه ۴۵ کد خدمت جراحی و ۲۹ قلم تجهیزات پزشکی، از جمله ۲۲۳ کد خدمت برای زوجین نابارور است.”

آزادی ادامه داد: “۷ قلم تصویربرداری پزشکی از سونوگرافی تا…، به همراه ۱۶ قلم کد آزمایش ژنتیکی برای افرادی که دچار سقط مکرر می‌شوند؛ از دیگر خدمات بیمه سلامت برای زوجین نابارور است.”

معاون دفتر خدمات تخصصی سازمان بیمه سلامت ایران در خصوص پوشش بیمه‌ای این خدمات گفت: “بسته ابلاغی بیمه سلامت برای زوجین نابارور با پوشش ۹۰ درصدی در مراکز دولتی انجام می‌شود و در حال پیاده سازی پوشش ۷۰ درصدی در بخش خصوصی هم هستیم.”

این خبر می‌تواند نویدبخش خبر خوشی برای زوجین ناباروری باشد که در آرزوی فرزندآوری هستند.

با وجود این، برخی از نکات راجع به این خبر قابل توجه است:

  • شرایط استفاده از این خدمات: جزئیات دقیق شرایط استفاده از این خدمات، مانند اینکه چه زوج‌هایی مشمول این طرح می‌شوند و فرآیند دریافت خدمات چگونه است، هنوز به طور کامل مشخص نشده است.
  • محدودیت‌های احتمالی: پوشش ۹۰ درصدی در مراکز دولتی و ۷۰ درصدی در بخش خصوصی، به این معنی است که زوجین نابارور باید بخشی از هزینه‌ها را خودشان پرداخت کنند. همچنین ممکن است سقف تعهدی برای این خدمات وجود داشته باشد.
  • نیاز به پیگیری: زوج‌های نابارور باید برای اطلاع از جزئیات دقیق این طرح و نحوه استفاده از خدمات، با سازمان بیمه سلامت یا مراکز درمان ناباروری تماس بگیرند.

با امید به اینکه این طرح بتواند در مسیر فرزندآوری زوجین نابارور موثر واقع شود.

با احترام ، مجله خبری روز آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *