خانه » بیمارستان فوق تخصصی اکباتان همدان پس از 14 سال افتتاح شد

بیمارستان فوق تخصصی اکباتان همدان پس از 14 سال افتتاح شد

0

همدان – بیمارستان فوق تخصصی اکباتان همدان که در دو ساختمان اصلی 9 طبقه و ساختمان جنبی 3 طبقه احداث شده است، صبح امروز (6 خرداد 1403) توسط وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار مهر، دکتر عین‌اللهی در این مراسم با اشاره به اقدامات دولت سیزدهم در حوزه سلامت کودکان، اظهار داشت: تعداد تخت‌های PICU (مراقبت‌های ویژه کودکان) در کشور از 500 به 1000 تخت افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه دولت سیزدهم به توسعه و تجهیز مراکز درمانی در سراسر کشور اهتمام ویژه‌ای داشته است، گفت: در استان همدان 40 پروژه در حوزه بهداشت و درمان و آموزش پزشکی به بهره‌برداری رسیده که 536 تخت جدید به ظرفیت بیمارستانی استان اضافه کرده است.

وزیر بهداشت با اشاره به اینکه بیمارستان اکباتان از جمله بیمارستان‌های مدرن و پیشرفته کشور است، افزود: این بیمارستان می‌تواند خدمات تخصصی و فوق تخصصی را به مردم منطقه ارائه دهد.

گفتنی است، پروژه احداث بیمارستان اکباتان حدود 14 سال به دلیل کمبود اعتبار نیمه‌کاره رها شده بود که با پیگیری‌های انجام شده و از محل اعتبارات سفر رئیس جمهور به استان همدان، اعتبارات لازم برای تکمیل و تجهیز این بیمارستان تامین شد.

این بیمارستان دارای 7 اتاق عمل، 4 بخش ویژه، زنان، NICU، CCU و PICU است.

همچنین در هر طبقه این بیمارستان 50 تخت بیمارستانی تعبیه شده و هر بخش دارای دو اتاق چهار تخته، اتاق‌های دو تخته و یک تخته است.

با افتتاح این بیمارستان، ظرفیت تخت‌های بیمارستانی استان همدان به طور قابل توجهی افزایش یافته و مردم این استان می‌توانند از خدمات تخصصی و فوق تخصصی در این مرکز بهره‌مند شوند.

این خبر مسرت‌بخش، نشان‌دهنده عزم دولت سیزدهم برای توسعه عدالت در دسترسی به خدمات بهداشتی و درمانی در سراسر کشور است.

امیدواریم با ادامه این روند شاهد افتتاح و تجهیز مراکز درمانی بیشتر در نقاط مختلف کشور باشیم.

با احترام ، مجله خبری روز آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *