خانه » درخواست توکلی برای بررسی “تاثیر معدل در کنکور” در شورای عالی انقلاب فرهنگی با ترکیب جدید

درخواست توکلی برای بررسی “تاثیر معدل در کنکور” در شورای عالی انقلاب فرهنگی با ترکیب جدید

0

احمد توکلی، رئیس هیات مدیره دیده بان شفافیت و عدالت، در نامه‌ای به دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام خواستار بررسی موضوع “تاثیر معدل در نتایج کنکور” پس از فعال شدن شورای عالی انقلاب فرهنگی با ترکیب جدید شد.

او در این نامه با اشاره به تشکیل کمیسیون علمی، فرهنگی و اجتماعی مجمع تشخیص در تاریخ 19 خرداد 1403 برای بررسی اصرار مجلس به تعویق تاثیر معدل در کنکور، عنوان کرده است که تشکیل این کمیسیون در دوره فترت مجلس و قبل از تشکیل کمیسیون‌های تخصصی مجلس، اقدامی غیرقانونی بوده است.

توکلی همچنین با اشاره به تغییر قریب الوقوع دولت و اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی، خواستار بررسی این موضوع در ترکیب جدید این شورا شده است.

او در ادامه این نامه آورده است که دکتر پزشکیان، رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، با نظر اصراری مجلس در مورد تعویق تاثیر معدل در کنکور موافق است و به نظر می‌رسد برای افزایش تفاهم در کشور، بررسی این موضوع در شورای عالی انقلاب فرهنگی با ترکیب جدید، مناسب‌تر باشد.

در نهایت، توکلی از دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام درخواست کرده است که در صورت موافقت رئیس مجمع، موضوع “تاثیر معدل در کنکور” از دستور کار جلسه چهارشنبه 20 تیر این شورا خارج و به زمان دیگری موکول شود.

نکات مهم:

  • احمد توکلی خواستار بررسی “تاثیر معدل در کنکور” در شورای عالی انقلاب فرهنگی با ترکیب جدید شده است.
  • او تشکیل کمیسیون علمی، فرهنگی و اجتماعی مجمع تشخیص در دوره فترت مجلس را غیرقانونی می‌داند.
  • توکلی به تغییر قریب الوقوع دولت و اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی اشاره می‌کند.
  • او می‌گوید دکتر پزشکیان، رئیس کمیسیون آموزش مجلس، با نظر اصراری مجلس در مورد تعویق تاثیر معدل در کنکور موافق است.

این درخواست توکلی در حالی مطرح می‌شود که لایحه “تاثیر 40 درصدی معدل در کنکور” در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسیده است، اما شورای نگهبان آن را مغایر با شرع و قانون دانسته و به مجلس برگردانده است.

مجلس برای حل این مشکل، لایحه جدیدی با عنوان “استفاده از سوابق تحصیلی و آموزش و پرورش در کنکور و پذیرش دانشجو در دانشگاه‌ها” را تصویب کرده و به شورای نگهبان ارسال کرده است.

هنوز مشخص نیست که نظر شورای نگهبان در مورد این لایحه جدید چه خواهد بود.

با احترام ، مجله خبری روز آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *