خانه » بازدید وزیر کشور از بزرگترین باغ گردو و پسته خاورمیانه در ماکو

بازدید وزیر کشور از بزرگترین باغ گردو و پسته خاورمیانه در ماکو

0

وزیر کشور صبح امروز در سفری یک روزه به آذربایجان غربی، از بزرگترین باغ گردو و پسته خاورمیانه در ماکو بازدید کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، احمد وحیدی در این بازدید ضمن گفتگو با دست‌اندرکاران این مجتمع کشاورزی، در جریان اقدامات صورت گرفته برای ایجاد و توسعه این مرکز قرار گرفت.

مجموعه کشاورزی دشت زیدون با مساحت ۲ هزار هکتار و سرمایه‌گذاری ۹ هزار و ۸۰۰ میلیارد ریالی بخش خصوصی، به کاشت گردو و پسته اختصاص یافته است. در حال حاضر ۲۲۰ هزار اصله درخت مثمر در این مجموعه کاشته شده و برنامه‌ریزی برای افزایش این تعداد به یک میلیون اصله نهال تا ۵ سال آینده در دستور کار است.

این مجتمع کشاورزی برای ۸۰۰ نفر به طور مستقیم اشتغال ایجاد کرده است.

وزیر کشور در ادامه این سفر، از مرز بازرگان بازدید خواهد کرد و سپس در همایش هلال احمر و جلسه شورای اجتماعی آذربایجان غربی حاضر می‌شود. همچنین در برنامه سفر وزیر کشور، افتتاح طرح‌هایی در منطقه محروم حاشیه شهر ارومیه نیز پیش‌بینی شده است.

بازدید از بزرگترین باغ گردو و پسته خاورمیانه در ماکو، نشان‌دهنده توجه دولت به توسعه بخش کشاورزی و حمایت از سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در این حوزه است. این مجتمع کشاورزی نه تنها می‌تواند به رونق اقتصادی منطقه و ایجاد اشتغال کمک کند، بلکه می‌تواند به عنوان الگویی برای توسعه سایر طرح‌های کشاورزی در کشور مورد استفاده قرار گیرد.

با احترام ، مجله خبری روز آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *