خانه » بازدید هیأت دانشگاه دفاع ملی چین از دانشگاه عالی دفاع ملی

بازدید هیأت دانشگاه دفاع ملی چین از دانشگاه عالی دفاع ملی

0

در تاریخ ۱۶ دی ماه ۱۴۰۲، هیأتی تشکیل شده از اساتید و محققین دانشگاه دفاع ملی چین به سرپرستی رییس دانشکده دفاع این دانشگاه به دانشگاه عالی دفاع ملی ایران سفر کرد. این بازدید با هدف بررسی و تقویت همکاری‌های آکادمیک و علمی میان دو دانشگاه برگزار شد.

هیأت اعزامی از دانشگاه دفاع ملی چین در جلساتی با جانشین و رؤسای دانشکده‌های دانشگاه عالی دفاع ملی ایران شرکت کرد و با فعالیت‌های آموزشی، پژوهشی، و بین المللی این دانشگاه آشنا شد.

تأکید بر توسعه روابط آکادمیک و علمی

در جلسه مشترک با حضور اعضای هیأت اعزامی و مقامات دانشگاه عالی دفاع ملی، امیر سرتیپ دوم بوالحسنی جانشین دانشگاه از تلاش برای تعمیق همکاری‌های آکادمیک در زمینه‌های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، و دفاعی خبر داد. او به تسلیت و همدردی رییس جمهور چین به مناسبت تروریسم در کرمان اشاره کرد و ضمن تشکر از حسن مهمان‌نوازی دانشگاه عالی دفاع ملی ایران، نیاز به افزایش تعامل آموزشی دو دانشگاه را بیان کرد.

تبادل دانشجویان و توسعه همکاری‌های بین‌المللی

جانشین دانشگاه عالی دفاع ملی نیز به فعالیت‌های بین المللی دانشگاه در جذب دانشجویان خارجی اشاره کرد و اعلام کرد که این دانشگاه از سال ۱۴۰۱ فعالیت آموزشی خود را برای جذب و تربیت دانشجویان خارجی در مقطع دکترا آغاز کرده است. او بیان کرد که امیدوار است در آینده نیز دانشجویانی از چین در این دانشگاه تحصیل کنند.

اهداف و برنامه‌های هیأت دانشگاه دفاع ملی چین

سرهنگ ارشد تای جین‌سونگ رییس هیأت اعزامی از دانشگاه دفاع ملی چین، در پایان بازدید اهداف هیأت را به سه بخش تقسیم کرد: تقویت روابط نظامی و دیپلماسی دفاعی، آموختن و فراگیری از یکدیگر، و ارتقای روابط آکادمیک میان دو دانشگاه.

تأکید بر ارتقاء همکاری‌های بین‌المللی

رییس هیأت چینی اظهار امیدواری کرد که حداقل یک نفر دانشجو از چین در دانشگاه عالی دفاع ملی ایران تحصیل کند و تاکید کرد که دو کشور باید همکاری‌های آکادمیک و علمی خود را در حوزه‌های مختلف افزایش دهند. وی این امکان را که دانشگاه عالی دفاع ملی نقش بزرگی در نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران دارد، تأکید کرد و از تلاش برای اجرای نقشه راه تقویت روابط دو دانشگاه خبر داد.

تبادل دیدگاه در زمینه‌های دفاعی و امنیتی

در پایان بازدید، هیأت چینی به بررسی سیاست‌های دفاعی چین در عرصه جدید پرداختند و پژوهشکده‌های امنیت و دفاع دانشگاه عالی دفاع ملی نیز به بررسی جایگاه جمهوری اسلامی ایران در هندسه جدید قدرت و تحولات اخیر اوکراین و تأثیرات آن بر شرایط منطقه پرداختند.

جلسه ملاقات با مقامات دانشگاه

سردار سرتیپ اسماعیل احمدی مقدم رییس دانشگاه عالی دفاع ملی با اعضای هیأت اعزامی از دانشگاه دفاع ملی چین دیدار کرد و در خصوص تحولات منطقه و نقش جمهوری اسلامی ایران و چین در شرایط کنونی به تبادل دیدگاه پرداخت. او بر توسعه روابط دو دانشگاه و افزایش همکاری‌های میان دو کشور تأکید کرد.

این بازدید نشان‌دهنده تصمیم دو کشور به تقویت همکاری‌های علمی و آکادمیک است و گامی مهم در جهت افزایش تبادل دانش و تجربیات میان این دو ارائه می‌دهد.

با احترام ، مجله خبری روز آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *