خانه » بازار جراحی‌های عجیب زیبایی

## آرایش و جراحی، به دنبال زیبایی یا هویت؟

در دنیای امروز، رسانه ها و شبکه های اجتماعی نقش پررنگی در شکل گیری الگوهای زیبایی ایفا می کنند. چهره های “اینفلوئنسر” با چهره های “ایده آل” و اغلب دستکاری شده، به طور مداوم در معرض دید کاربران قرار می گیرند و این “ایده آل” را ترویج می دهند. این “ایده آل” محدود به “زیبایی” نیست، بلکه “هویت” را نیز تحت تاثیر قرار می دهد.

این “ایده آل” ناگزیر احساس ناخرسندی و نیاز به تغییر در افراد ایجاد می کند و “جراحی زیبایی” را به عنوان راهی برای رسیدن به این “ایده آل” ارائه می دهد. به همین دلیل، تقاضا برای “جراحی های زیبایی” در سال های اخیر به طرز چشمگیری افزایش یافته است.

از سویی دیگر، افزایش “جراحی های زیبایی” بازار پررونقی برای جراحان ایجاد کرده و رقابت منفی بین آنها را به وجود آورده است.

با وجود “تعرفه های توافقی” و “نظارت ناکافی وزارت بهداشت” بر این “تعرفه ها” ، “جراحی های زیبایی” برای “پزشکان” نیز به “منبع درآمد” مطلوب تبدیل شده است.

“ابراهیم رزم پا” ، “متخصص راینولوژی” و “استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران” ، “تبلیغات گمراه کننده” در “فضای مجازی” را از عوامل مهم در “گرایش به جراحی های زیبایی” می داند. وی همچنین “انجام جراحی توسط افراد غیر پزشک” را محدود به “هزینه های پایین” نمی داند و آن را “خطرناک” و “غیر بهداشتی” می داند.

“رزم پا” “مشاوره روانپزشکی” را برای افرادی که به دنبال “جراحی های زیبایی غیر متعارف” هستند، “ضروری” می داند.

“سعید کریمی” ، “معاون درمان وزارت بهداشت” ، “تعطیلی ۴ هزار مرکز غیرمجاز درمان” در “سال گذشته” را مژده ای برای “ایمنی سلامت” مردم می داند. وی همچنین “افزایش جریمه مداخله در امور پزشکی” را “بازدارنده” برای “افراد فاقد صلاحیت” می داند.

مجله خبری روز آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *