خانه » بارش‌های شدید تا پایان خرداد؛ هشدار هواشناسی برای 7 استان

بارش‌های شدید تا پایان خرداد؛ هشدار هواشناسی برای 7 استان

0

سازمان هواشناسی از تداوم بارش‌های شدید محلی و وزش باد شدید در 7 استان کشور تا پایان خردادماه خبر داد.

بر اساس این گزارش، طی روزهای یکشنبه تا چهارشنبه (20 تا 23 خرداد) در استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، زنجان، قزوین، همدان، مرکزی، البرز و همچنین برخی مناطق شمال غرب، غرب و دامنه‌های زاگرس و البرز، شاهد افزایش ابر، وزش باد شدید موقتی، گرد و خاک و در مناطق مستعد بارش تگرگ خواهیم بود.

همچنین طی این مدت، شرایط برای وقوع گرد و خاک در استان‌های غربی کشور مهیا است و در نوار شرقی کشور به ویژه منطقه زابل وزش باد شدید و گاهی گرد و خاک رخ خواهد داد.

سازمان هواشناسی با صدور هشدارهای جداگانه برای مخاطرات مختلف از جمله بارش‌های محلی شدید، فعالیت سامانه بارشی و افزایش گرادیان فشاری، از مردم خواست تا در این مدت از سفرهای غیرضروری خودداری کرده و در صورت ضرورت احتیاط کامل را در رانندگی در جاده‌های لغزنده و کوهستانی داشته باشند.

همچنین از مردم خواسته شده است تا از اتراق در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، فعالیت‌های کوهنوردی، چرای دام در حاشیه رودخانه‌ها و نواحی مرتفع، محلول پاشی و سم پاشی باغات و مزارع خودداری کنند.

سازمان هواشناسی همچنین از مسئولان و دستگاه‌های اجرایی خواسته است تا با اتخاذ تمهیدات لازم برای جلوگیری از سیلاب، رانش زمین و خسارات احتمالی به محصولات کشاورزی و سازه‌های موقت آمادگی لازم را داشته باشند.

با احترام ، مجله خبری روز آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *