خانه » ایلان ماسک در اعتراض به همکاری اپل با اوپن‌ای‌آی، استفاده از محصولات اپل را ممنوع می‌کند!

ایلان ماسک در اعتراض به همکاری اپل با اوپن‌ای‌آی، استفاده از محصولات اپل را ممنوع می‌کند!

0

ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا و اسپیس‌ایکس، در اقدامی تلافی‌جویانه، استفاده از دستگاه‌های اپل را در صورت به‌کارگیری هوش مصنوعی اوپن‌ای‌آی در سیستم عامل این شرکت، ممنوع اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، ماسک در پلتفرم توییتر خود نوشت: “این یک نقض امنیتی غیرقابل قبول است و دستگاه‌های اپل بازدیدکنندگان باید پس از ورود به ساختمان‌ها کنترل شوند. این دستگاه‌ها در قفس‌های فارادی نگهداری خواهند شد.”

این اقدام ماسک در واکنش به خبر روز گذشته اپل مبنی بر به‌کارگیری مجموعه‌ای از ویژگی‌های هوش مصنوعی در سراسر اپلیکیشن‌ها و سیستم عامل خود و همچنین همکاری با اوپن‌ای‌آی برای ارائه فناوری چت جی‌پی‌تی در دستگاه‌هایش صورت می‌گیرد. اپل در این راستا اعلام کرده بود که هوش مصنوعی را با تمرکز بر حفظ حریم خصوصی کاربران توسعه داده و از ترکیب پردازش روی دستگاه و رایانش ابری برای فعال‌سازی این ویژگی‌ها استفاده می‌کند.

ماسک در ادامه توییت خود نوشت: “عجیب است که اپل به اندازه کافی هوشمند نیست تا هوش مصنوعی خود را داشته باشد، اما می‌تواند حفاظت از حریم خصوصی و ایمنی توسط اوپن‌ای‌آی را تضمین کند.”

با این حال، به نظر می‌رسد که این اقدام ماسک با استقبال چندانی روبرو نشده است. بن باجارین، مدیر ارشد اجرایی شرکت Creative Strategies، در این خصوص می‌گوید: “به نظر می‌رسد اپل در تلاش است به مردم نشان دهد که ابر رایانشی خصوصی به اندازه حفظ داده‌ها در دستگاه‌ها، حافظ حریم خصوصی آنها است.”

لازم به ذکر است که ایلان ماسک یکی از بنیانگذاران اوپن‌ای‌آی در سال ۲۰۱۵ بوده و در ماه مارس از این شرکت و مدیرعامل آن، سم آلتمن، به دلیل عدم پایبندی به ماموریت اولیه برای توسعه هوش مصنوعی به نفع انسان و تمرکز بر سودآوری، شکایت کرده بود.

با احترام ، مجله خبری روز آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *