خانه » ایران توان تولید سالانه ۱۰۰۰ دستگاه اتوبوس برقی را دارد، اما منتظر سفارش است!

ایران توان تولید سالانه ۱۰۰۰ دستگاه اتوبوس برقی را دارد، اما منتظر سفارش است!

0

معاون وزیر صمت خبر داد: ظرفیت تولید سالانه هزار دستگاه اتوبوس برقی در کشور ایجاد شده، اما تولید آن نیازمند سفارش‌گذاری توسط شرکت‌های حمل و نقل است.

به گفته احمد آقایی، سرپرست معاونت حمل و نقل وزارت صنعت، معدن و تجارت، شرکت‌های داخلی توانایی مونتاژ اتوبوس‌های برقی را دارند. با این حال، تکنولوژی و باتری این نوع خودروها باید در حال حاضر از طریق واردات تامین شود.

آقایی با اشاره به فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان در زمینه تولید باتری خودروهای برقی، ابراز امیدواری کرد که در آینده شاهد رفع این وابستگی به واردات باشیم.

معاون وزیر صمت با تاکید بر اینکه تولید اتوبوس برقی به دلیل شرایط قیمتی آن باید بر اساس سفارش‌گذاری انجام شود، از آمادگی خودروسازان داخلی برای تولید سالانه بیش از هزار دستگاه اتوبوس برقی خبر داد.

او در ادامه گفت: در صورت سفارش‌گذاری توسط شرکت‌های حمل و نقل، وزارت صمت نسبت به تامین و تخصیص ارز مورد نیاز برای تولید این نوع خودروها اقدام خواهد کرد.

آقایی خاطرنشان کرد: با برنامه‌ریزی و تولید مستمر، می‌توان سالانه حداقل ۱۰۰۰ دستگاه اتوبوس برقی در کشور تولید کرد.

این خبر امیدوارکننده می‌تواند نویدبخش تحولات مثبت در زمینه حمل و نقل عمومی و کاهش آلودگی هوا در ایران باشد.

لازم به ذکر است که استفاده از اتوبوس‌های برقی مزایای متعددی از جمله کاهش آلودگی هوا و صوتی، صرفه‌جویی در مصرف سوخت و استهلاک کمتر را به همراه دارد.

با احترام ، مجله خبری روز آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *