خانه » انتظار ایران از شورای امنیت برای واکنش به جنایت‌های اسرائیل

انتظار ایران از شورای امنیت برای واکنش به جنایت‌های اسرائیل

0


در تاریخ ۱۴ فروردین ۱۴۰۳، وزارت امور خارجه ایران با صدور بیانیه‌ای، خواستار واکنش قاطع و فوری شورای امنیت سازمان ملل متحد نسبت به جنایت‌های اخیر رژیم اسرائیل شد. این واکنش در پی حمله موشکی به بخش کنسولی سفارت جمهوری اسلامی ایران در دمشق صورت گرفته است.

محکومیت حمله به مکان‌های دیپلماتیک

ایران با شدیدترین الفاظ، این حمله هدفمند که منجر به شهادت تعدادی از مستشاران نظامی ضدتروریسم دارای مصونیت دیپلماتیک شد، محکوم کرد. این اقدام، نقض آشکار مصونیت افراد و اماکن دیپلماتیک بوده و در تضاد با کنوانسیون‌های بین‌المللی و منشور ملل متحد است.

انتظار ایران از شورای امنیت و دبیرکل سازمان ملل

وزارت امور خارجه ایران از شورای امنیت و دبیرکل سازمان ملل متحد انتظار دارد که در برابر این تعرض شنیع که صلح و امنیت بین‌المللی را به خطر می‌اندازد، اقدامات لازم و سریع را انجام دهند و این جنایات را محکوم و تقبیح نمایند.

بازتاب حمله و استیصال رژیم صهیونیستی

این حمله تروریستی، نشان‌دهنده استیصال و درماندگی رژیم صهیونیستی در پی شکست‌های متوالی در عرصه‌های نظامی و سیاسی است. تلاش‌های بی‌ثمر این رژیم برای خروج از انزوای بین‌المللی و توسل به اقدامات جنایتکارانه، وضعیت ناپایداری را در منطقه تشدید می‌کند.

مسئولیت و پیامدهای اقدامات رژیم اسرائیل

جمهوری اسلامی ایران رژیم اسرائیل را مسئول عواقب حمله جنایتکارانه به نمایندگی دیپلماتیک خود در دمشق می‌داند و حق خود برای پاسخ قاطع به این اقدامات تروریستی را محفوظ می‌داند. ایران تأکید دارد که اینگونه اقدامات نمی‌توانند موجب تضعیف حمایت ایران از ملت فلسطین شود.

نتیجه‌گیری و خواسته ایران

ایران ضمن هشدار به جامعه بین‌المللی در مورد فعالیت‌های ماجراجویانه رژیم اسرائیل، بر ضرورت پاسخگویی و مسئولیت‌پذیری این رژیم در قبال جنایات خود تأکید می‌کند. جمهوری اسلامی ایران انتظار دارد که جامعه بین‌المللی و مجامع ذی‌ربط، در برابر این تجاوزات بی‌پاسخ نمانند و اقدامات مؤثری برای جلوگیری از تکرار اینگونه رفتارهای تروریستی اتخاذ نمایند.

با احترام ، مجله خبری روز آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *