خانه » انتصاب حاشیه‌دار وزیر علوم در دانشگاه هنر ایران

انتصاب حاشیه‌دار وزیر علوم در دانشگاه هنر ایران

0

## انتصاب حاشیه‌ساز وزیر علوم در دانشگاه هنر ایران

اخیراً وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، “سید بهشید حسینی” را به عنوان سرپرست دانشگاه هنر ایران منصوب کرده است. این انتصاب اما با واکنش‌ها و انتقادات بسیاری همراه شده است.

بررسی سوابق و مواضع سرپرست جدید دانشگاه هنر ایران نشان می‌دهد که وی در دوران فتنه ۸۸ از فعالین این جریان بوده و حتی به آن افتخار می‌کند. به گفته برخی، حسینی قیام ۹ دی را که در واکنش به فتنه ۸۸ و توطئه دشمنان داخلی و خارجی شکل گرفت، “کثافت” می‌نامد. وی همچنین دین را امری شخصی می‌داند و در شبکه‌های اجتماعی از یک خواننده زن تمجید می‌کند.

در صفحات مجازی حسینی پیام‌هایی با الفاظ نامناسب و حتی توهین به یکی از پیامبران دیده می‌شود. این در حالی است که وزیر علوم در حکم انتصاب حسینی، از او خواسته است با پیروی از آموزه‌های اسلامی، مبانی علمی و راهبرد دولت وفاق ملی، وظایف محوله را به نحو شایسته انجام دهد.

این انتصاب حاشیه‌ساز، با سوالات جدی درباره کارآمدی و انتصابات وزیر علوم روبه‌رو شده است. علیرضا عباسی، نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی، در این باره می‌گوید: “متاسفانه در انتصابات وزارت علوم به جای کارآمدی فرد و سابقه او فقط به جریان وابستگی او توجه می‌شود. گویا برای حضور در فتنه‌ها، امتیاز مثبت محسوب می‌شود!”

او همچنین می‌افزاید: ” آموزش عالی شوخی بردار نیست و موتور محرکه کشور است و نباید باشگاه سیاسی شود.”

مجله خبری روز آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *