خانه » استقلال به دنبال پرداخت بدهی سانتاکلارا

استقلال به دنبال پرداخت بدهی سانتاکلارا

0


در راستای تلاش‌های مداوم برای حفظ و ارتقای جایگاه خود در عرصه‌های بین‌المللی، باشگاه استقلال تهران اقدامات موثری را برای حل و فصل بدهی‌های مالی خود به باشگاه پرتغالی سانتاکلارا آغاز کرده است. این اقدامات در پیش‌زمینه کسب مجوز حرفه‌ای برای شرکت در رقابت‌های آسیایی صورت می‌گیرد و نشان از تعهد و جدیت مدیریت باشگاه در رفع موانع پیش روی خود دارد.

تلاش برای تسویه حساب با باشگاه سانتاکلارا

با توجه به شکایت باشگاه سانتاکلارای پرتغال از استقلال به دلیل پرداخت نشدن حق انتقال محمد محبی، باشگاه استقلال نامه‌ای را به فیفا ارسال کرده تا از طریق این نهاد بین‌المللی نسبت به پرداخت بدهی اقدام کند. با ارسال این نامه، استقلال نشان داد که در جهت پرداخت مبلغ مورد نظر و رفع این بدهی گام برمی‌دارد.

دادگاه CAS و حکم نهایی

پس از بررسی‌های دقیق، دادگاه CAS باشگاه استقلال را به پرداخت ۵۰۰ هزار یورو به باشگاه سانتاکلارا محکوم کرد. باشگاه استقلال در پاسخ به این حکم، نامه‌ای را برای پرداخت اقساطی به باشگاه پرتغالی ارسال داشت، اما با وجود این تلاش‌ها، پاسخی از سوی مدیران باشگاه پرتغالی دریافت نشد.

همکاری با فیفا برای تسویه بدهی

در ادامه تلاش‌ها، مدیران استقلال با ارسال نامه‌ای به مسوولان حقوقی فیفا، خواستار همکاری این نهاد برای پرداخت بخشی از بدهی آبی‌پوشان شدند. فیفا نیز در نامه‌نگاری‌های خود با سانتاکلارا، قرار شد بخشی از این بدهی را پرداخت کند و مابقی آن را به مدیران باشگاه استقلال اعلام نماید.

پیگیری‌ها برای رفع مانع مجوز حرفه‌ای

با وجود اینکه بدهی به باشگاه پرتغالی به عنوان مانعی جدی برای کسب مجوز حرفه‌ای استقلال عنوان شده بود، پیگیری‌های انجام شده نشان می‌دهد که مشکلی در این زمینه وجود ندارد. مهلت پرداخت بدهی مشخص است و مدیران باشگاه پیگیر پرداخت شدن بدهی در زمان مقرر هستند.

مالکیت؛ تنها مشکل باقی‌مانده

در حال حاضر، تنها مشکل باقی‌مانده برای استقلال، موضوع مالکیت است. وزارت ورزش و جوانان باید این مسئله را تا پیش از اتمام سال جاری مشخص کند تا مدیران استقلال بتوانند مدارک مورد نیاز را در سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) بارگذاری کنند و پروسه کسب مجوز حرفه‌ای را با موفقیت سپری نمایند.

این تلاش‌ها و پیگیری‌ها نشان‌دهنده تعهد و جدیت باشگاه استقلال در حل و فصل مسائل مالی و اداری پیش رو است، تا با آمادگی کامل در رقابت‌های داخلی و بین‌المللی شرکت نماید.

با احترام ، مجله خبری روز آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *