خانه » اتصال ۱۰۰ درصد پمپ بنزین‌ها به کارتخوان سیار تا یک‌ ماه آینده

اتصال ۱۰۰ درصد پمپ بنزین‌ها به کارتخوان سیار تا یک‌ ماه آینده

0


در راستای ارتقاء خدمات و تسهیل در پرداخت هزینه سوخت، پمپ بنزین‌های سراسر کشور در حال تجهیز کامل به دستگاه‌های POS سیار هستند. رضا نواز، سخنگوی صنف جایگاه‌داران سوخت، از پیشرفت قابل توجه این طرح خبر داده و تأکید کرده که تا کمتر از یک ماه دیگر، ۱۰۰ درصد جایگاه‌های عرضه بنزین به این فناوری مجهز خواهند شد.

تضمین پیوستگی خدمات با کارتخوان‌های سیار

این اقدام، با هدف شکستن انحصار و جلوگیری از اختلالات احتمالی در خدمات پرداخت بهای سوخت، به اجرا درآمده است. نواز می‌گوید: «وقتی تعداد شرکت‌های پرداخت الکترونیک زیاد باشد، انحصار ایجاد نخواهد شد و در صورت بروز هرگونه اختلال در یک شرکت، سایر شرکت‌ها همچنان فعال هستند.»

کاهش آسیب‌پذیری در برابر اختلالات بانکی

حضور دستگاه‌های POS سیار در جایگاه‌ها امکان مدیریت بهتر در شرایط بروز اختلالات بانکی را فراهم می‌آورد. سخنگوی صنف جایگاه‌داران سوخت تأکید کرد: «شنبه هفته جاری، یکی از شرکت‌های پرداخت الکترونیک دچار اختلال شد که به‌لطف وجود دستگاه‌های POS سیار، تأثیری جدی بر روند عرضه بنزین نداشت.»

آینده‌ای روشن برای پرداخت‌های سوخت

با تدابیر اندیشیده شده برای ورود سایر بانک‌ها و شرکت‌های پرداخت الکترونیک به عرصه، نواز ابراز امیدواری کرد که در آینده هیچ اختلالی در حوزه پرداخت بهای سوخت پمپ بنزین‌ها رخ ندهد. وی افزود: «امیدواریم دولت محترم در این زمینه با جدیت عمل نماید.»

تکمیل فرآیند تجهیز طی یک ماه آینده

تا کنون بیش از ۸۰ درصد جایگاه‌های عرضه بنزین به این فناوری مجهز شده‌اند و با تلاش‌های انجام شده، انتظار می‌رود که طی کمتر از یک ماه آینده، تمامی جایگاه‌های عرضه بنزین در کشور به دستگاه‌های POS سیار مجهز شوند.

جمع‌بندی

تجهیز کامل پمپ بنزین‌ها به دستگاه‌های POS سیار، گامی مؤثر در جهت افزایش کیفیت خدمات و رفاه حال مصرف‌کنندگان است. این اقدام نه تنها از بروز اختلالات جدی در توزیع سوخت جلوگیری می‌کند بلکه به بهبود فرآیند‌های پرداخت و کاهش وابستگی به یک یا چند شرکت خاص کمک می‌کند. از این رو، با توجه به اهمیت روزافزون فناوری‌های نوین در ارائه خدمات عمومی، این اقدام می‌تواند الگویی برای سایر بخش‌ها نیز باشد.

با احترام ، مجله خبری روز آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *