خانه » آغاز مزایده بزرگ لوازم خانگی خارجی: گامی مهم در جهت ساماندهی کالاهای توقیفی

آغاز مزایده بزرگ لوازم خانگی خارجی: گامی مهم در جهت ساماندهی کالاهای توقیفی

0

علی صالحی، دادستان کل تهران، از آغاز مزایده بیش از ۱۰۰ هزار دستگاه لوازم خانگی خارجی خبر داد. این مزایده که از فردا، هفتم شهریور ماه، آغاز می‌شود، در راستای اجرای دستور ریاست قوه قضاییه مبنی بر نظارت بر انبارهای اموال تملیکی و تعیین تکلیف کالاهای توقیفی انجام می‌شود.

با توجه به پیگیری‌های دادستانی تهران و دادگستری استان هرمزگان، ۲۰ هزار و ۴۰۸ دستگاه لوازم خانگی خارجی به ارزش بیش از هزار و ۱۶۶ میلیارد ریال در این مزایده عرضه خواهد شد. این کالاها که در پرونده موسوم به “پرونده بوش” توقیف شده بودند، پس از طی مراحل قانونی و با مجوز قضایی، به منظور جلوگیری از انبار شدن طولانی‌مدت و هدر رفتن اموال بیت‌المال، در معرض فروش قرار گرفته‌اند.

برای شرکت در این مزایده، اشخاص حقیقی و حقوقی می‌توانند با مراجعه به سامانه تدارکات دولت (setadiran.ir) ثبت‌نام کرده و پیشنهاد قیمت خود را ارائه دهند. همچنین، بازدید از کالاها نیز در محل انبارهای اموال تملیکی استان هرمزگان امکان‌پیر است.

این اقدام مهم قضایی، گامی مؤثر در جهت ساماندهی کالاهای توقیفی و جلوگیری از هدر رفتن اموال عمومی محسوب می‌شود. همچنین، با عرضه این کالاها در بازار، انتظار می‌رود که قیمت‌ها در بازار لوازم خانگی تعدیل شود و دسترسی مردم به کالاهای مورد نیاز آسان‌تر شود.

لازم به ذکر است که دادستانی تهران بر روند برگزاری این مزایده نظارت کامل خواهد داشت تا از رعایت تمام قوانین و مقررات و همچنین جلوگیری از هرگونه فساد و تخلف اطمینان حاصل شود.

با احترام ، مجله خبری روز آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *