خانه » 2600 هکتار از جنگل‌های لرستان در آتش سوخت/ 23 مظنون شناسایی شدند

2600 هکتار از جنگل‌های لرستان در آتش سوخت/ 23 مظنون شناسایی شدند

0

خرم‌آباد- مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان از آتش‌سوزی در حدود 2600 هکتار از جنگل‌های این استان و شناسایی 23 مظنون در این خصوص خبر داد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، حسین میرزایی با اشاره به اینکه مساحت جنگل‌های لرستان یک میلیون و 200 هزار هکتار است و این استان دارای بیشترین مساحت جنگل در استان‌های زاگرس‌نشین است، گفت: آتش‌سوزی در جنگل‌ها و مراتع زاگرس اغلب در اواخر اردیبهشت‌ماه آغاز می‌شود و پیشگیری از وقوع حریق نخستین راهکار برای جلوگیری از خسارت هرساله آتش‌سوزی به عرصه‌های طبیعی است.

وی با بیان اینکه برای جلوگیری از وقوع آتش‌سوزی در جنگل‌های این استان 2500 کیلومتر آتش‌بر ایجاد شده و آموزش‌هایی به مرتع‌داران و جوامع محلی ارائه شده است، اظهار داشت: 95 درصد آتش‌سوزی جنگل‌های لرستان عامل انسانی دارد و بخشی از این حریق‌ها تعمدی و بخشی از هم ناشی از سهل‌انگاری است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان با اعلام اینکه 23 مظنون آتش‌سوزی در جنگل‌های این استان شناسایی و به مراجع قضایی معرفی شده‌اند، گفت: یک فروند بالگرد به‌صورت ثابت در این استان برای انتقال نیروها، آب‌پاشی و امکانات به‌هنگام آتش‌سوزی جنگل‌ها مستقر شده‌است.

میرزایی با بیان اینکه 80 سورتی پرواز برای اطفای حریق در شهرستان‌های پلدختر، چگنی، کوهدشت و معمولان انجام شده‌ است، افزود: حدود 2600 هکتار از جنگل‌های لرستان در امسال دچار آتش‌سوزی شده‌ است.

وی با اشاره به اینکه 80 درصد آتش‌سوزی جنگل‌های لرستان در مراتع مشجر رخ داده‌ است، گفت: میزان حریق در عرصه‌های این استان نسبت به سال گذشته 100 درصد افزایش یافته‌ است و احتمال افزایش این میزان نیز وجود دارد.

با احترام ، مجله خبری روز آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *