خانه » آتش‌سوزی در بیمارستان قائم رشت؛ 9 نفر جان باختند، 142 بیمار نجات یافتند

آتش‌سوزی در بیمارستان قائم رشت؛ 9 نفر جان باختند، 142 بیمار نجات یافتند

0

بامداد امروز (سه‌شنبه 29 خرداد 1403) در پی وقوع آتش‌سوزی در بیمارستان قائم رشت، 9 نفر جان خود را از دست دادند و 142 بیمار نجات یافتند.

آتش‌نشانان از 7 شهر گیلان برای مهار این حریق اعزام شدند.

محمدتقی آشوبی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان، با اشاره به جزئیات این حادثه گفت: در زمان وقوع آتش‌سوزی 142 بیمار در بیمارستان بستری بودند که 109 بیمار در بخش‌های عادی و 33 بیمار در بخش‌های ویژه بستری بودند.

وی افزود: متاسفانه 9 نفر از این بیماران که بیشتر آنها از بیماران بدحال و بستری‌های بخش ویژه بودند، جان خود را از دست دادند.

آشوبی با بیان اینکه علت دقیق فوت این افراد توسط پزشکی قانونی در حال بررسی است، گفت: در حال حاضر 97 نفر از بیماران نجات‌یافته در بیمارستان‌های مختلف رشت بستری و تحت مراقبت هستند.

وی با تاکید بر اینکه تمام اقدامات درمانی برای این بیماران در حال انجام است، افزود: بیشتر فوتی‌های این بیمارستان بیماران بدحال و بستری‌های بخش ویژه بوده‌اند.

شهرام مومنی، رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی رشت، با اشاره به اینکه حریق بیمارستان قائم از طبقه زیرزمین آغاز شده بود، گفت: برای مهار این آتش‌سوزی 120 آتش‌نشان و 36 خودروی اطفایی اعزام شدند.

وی افزود: آتش‌نشانان پس از 2 ساعت تلاش موفق به مهار کامل آتش شدند.**

مومنی با بیان اینکه تیم‌های نجات در تمام طبقات بیمارستان نسبت به تخلیه دود و خروج اضطراری بیماران اقدام کردند، گفت: در مجموع 142 بیمار از این بیمارستان تخلیه شدند که 110 بیمار توسط اورژانس و هلال احمر به بیمارستان‌های سطح شهر رشت منتقل و 32 بیمار سرپایی تحویل خانواده‌هایشان شدند.

علت این حادثه در حال بررسی است.

این آتش‌سوزی بار دیگر ضرورت تجهیز بیمارستان‌ها به سیستم‌های اطفای حریق مناسب و همچنین آموزش پرسنل برای مقابله با حوادث این‌چنینی را نشان داد.

با احترام ، مجله خبری روز آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *