خانه » درمان ۸۰ بیماری و انواع سرطان با سلول‌های بنیادی

درمان ۸۰ بیماری و انواع سرطان با سلول‌های بنیادی

0

## گنجینه ای نهفته در خون بند ناف: امید به درمان بیماری های لاعلاج

خون بند ناف، گنجینه ای غنی از سلول های بنیادی است که امید به درمان بسیاری از بیماری های لاعلاج را به ارمغان آورده است. این سلول های شگفت انگیز می توانند به عنوان یک منبع با ارزش در حوزه های مختلف پزشکی به کار گرفته شوند.

در حال حاضر بانک خون بند ناف رویان، بزرگترین بانک خون بند ناف جهان است که 215 هزار نمونه خون بند ناف را در خود جای داده است. این ظرفیت بسیار مهم است چراکه خون بند ناف می تواند در درمان بیماری های متعدد به کار گرفته شود و از خروج ارز از کشور نیز جلوگیری کند.

اهمیت ذخیره سازی خون بند ناف در درمان بیماری هایی مانند سرطان خون به وضوح مشهود است. در درمان سرطان خون، شیمی درمانی برای از بین بردن سلول های سرطانی به کار گرفته می شود اما این روش می تواند عوارض جانبی خطرناکی برای سلول های سالم بدن داشته باشد. پیوند سلول های بنیادی خون ساز می تواند به طور موثر سلول های قدیمی و آسیب دیده را با سلول های جدید و سالم جایگزین کند.

علاوه بر این، خون بند ناف می تواند در درمان سایر بیماری های بدخیم و غیر بدخیم نیز مفید باشد. نتایج مثبت پیوند سلول های بنیادی خون ساز در درمان بیماری هایی مانند رتینوبلاستوما، سارکومای مغز استخوان و سرطان های تخمدان حاکی از موفقیت آمیز بودن این روش درمانی است.

شرکت فناوری بن یاخته های رویان با بیش از دو دهه فعالیت تخصصی در حوزه ذخیره سازی خون بند ناف و خدمات پزشکی بازساختی، اولین بانک خصوصی و عمومی ذخیره سازی سلول های بنیادی خون بند ناف در ایران است. این شرکت به عنوان بزرگترین بانک خون بند ناف در خاورمیانه، از پیشرفته ترین روش ها و تجهیزات پزشکی روز جهان در جمع آوری، پردازش، آزمایش و حفظ سلول های بنیادی خون بند ناف استفاده می کند.

این شرکت نزدیک به 200 هزار نمونه خون بند ناف را از سراسر ایران جمع آوری کرده و همچنین امکان انجام پیوندهای موفق برای متقاضیان و مراجعه کنندگان خود در درمان بیماری های صعب العلاج مانند انواع سرطان خون، کم کاری شدید مغز استخوان و سایر اختلالات خونی را فراهم کرده است.

شرکت فناوری بن یاخته های رویان نیز اولین پالایشگاه ضایعات زایمانی در کشور را راه اندازی کرده است. این پالایشگاه با دانش بومی در راستای فرآوری محصولات زایمانی ایجاد شده است و 20 محصول مختلف را از این ضایعات جمع آوری می کند که قابلیت استفاده درمانی را دارند.

مجله خبری روز آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *