خانه » کلاهبرداری کلان در حوزه پیش فروش خودرو و صدور کیفرخواست برای ۲۸ متهم

کلاهبرداری کلان در حوزه پیش فروش خودرو و صدور کیفرخواست برای ۲۸ متهم

0

در پی شکایت بیش از ۲۷ هزار نفر از شرکت طراوت نوین رضایت خودرو که اقدام به پیش فروش خودرو می‌کرده است، پرونده‌ای با اتهام کلاهبرداری کلان به ارزش بیش از ۸ هزار میلیارد تومان تشکیل شد. پس از یک سال تحقیقات شبانه‌روزی، کیفرخواست این پرونده صادر شده و ۲۸ متهم آن تحت تعقیب قضایی قرار گرفته‌اند.

بررسی‌ها نشان می‌دهد که مبالغ پرداختی توسط شاکیان بسیار بیشتر از ۸ هزار میلیارد تومان بوده و به حدود ۴۲ هزار میلیارد تومان می‌رسید. خوشبختانه با اطلاع‌رسانی عمومی و آغاز روند قضایی، از افزایش این مبلغ جلوگیری شد.

اتهام اصلی متهم ردیف اول این پرونده، مشارکت در اخلال در نظام اقتصادی به صورت کلان و با هدف مقابله با نظام است و سایر متهمان نیز به مشارکت در اخلال در نظام اقتصادی از طریق کلاهبرداری شبکه‌ای متهم شده‌اند. علاوه بر این، برای شرکت‌های طراوت نوین و شیرین نوش صبا تاک نیز کیفرخواست و درخواست انحلال صادر شده است.

قوه قضائیه با جدیت به این پرونده ورود کرده و امیدوار است با رسیدگی سریع و قاطع، حق شاکیان تضمین شود. همچنین، به مردم توصیه می‌شود قبل از هرگونه سرمایه‌گذاری، به ویژه در حوزه پیش فروش خودرو، به طور کامل از اعتبار شرکت‌ها و قانونی بودن فعالیت آن‌ها اطمینان حاصل کنند تا از وقوع چنین حوادثی جلوگیری شود.

این پرونده زنگ خطری برای افراد و شرکت‌هایی است که با وعده‌های دروغین اقدام به جذب سرمایه مردم می‌کنند. دستگاه قضایی با برخورد قاطع با اینگونه جرایم، به دنبال ایجاد امنیت اقتصادی و جلوگیری از تضییع حقوق شهروندان است.

با احترام ، مجله خبری روز آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *