خانه » چرا عملیات طوفان الاقصی درست و بهنگام بود؟

چرا عملیات طوفان الاقصی درست و بهنگام بود؟

0

## غافلگیری استراتژیک حماس: ترفندی برای خنثی سازی نقشه اسرائیل

حمله غافلگیرکننده حماس به اسرائیل در هفتم اکتبر سال گذشته، نه تنها صهیونیست‌ها را در بهت و حیرت فرو برد، بلکه نشان دهنده یک تغییر بزرگ در معادلات منطقه بود. این حمله، حاصل سال‌ها برنامه‌ریزی دقیق و استراتژیک حماس برای مقابله با نقشه شوم اسرائیل برای نابودی کامل فلسطین بود.

از سوی دیگر، صهیونیست‌ها با استفاده از حمایت‌های بی‌دریغ آمریکا و غرب، سال‌ها بود که با جنایات هولناک و نسل‌کشی خود، منطقه را ناامن کرده و به دنبال پاکسازی قومی فلسطین و انحصار قدرت در منطقه بودند.

اما غافلگیری حماس، نقشه اسرائیل برای محو نام فلسطین و غزه را به هم زد و بار دیگر ثابت کرد که مقاومت و ایستادگی در برابر ظلم و استبداد، امکان‌پذیر است.

حمله حماس، خشم سرکوب شده مردم فلسطین را آزاد کرد و به نوعی ضربه کاری به رژیم اشغالگر بود که از سال‌ها پیش به دنبال تصرف فلسطین و سرزمین‌های دیگر بود.

در این میان، برخی تحلیلگران معتقدند که این حمله می‌تواند به آغاز دور جدیدی از درگیری‌ها و تنش‌ها در منطقه منجر شود. آنها معتقدند که اسرائیل برای حفظ منافع خود، به دنبال واکنش‌های شدید خواهد بود و این موضوع می‌تواند به جنگ‌های گسترده‌تر و طولانی‌تری منجر شود.

با این حال، بسیاری دیگر از تحلیلگران معتقدند که این حمله می‌تواند به عنوان یک نقطه عطف در تاریخ فلسطین شناخته شود و به مردم فلسطین برای احقاق حقوق خود قدرت و انگیزه بیشتری بدهد.

مهمترین نتیجه این حمله، محکوم شدن رژیم اسرائیل به عنوان یک رژیم جنایتکار و نسل‌کش در محافل بین‌المللی و تظاهرات بی‌سابقه ضد صهیونیستی در بسیاری از کشورهای جهان، حتی در پایتخت‌های غربی بود.

حملات تروریستی رژیم صهیونیستی به غزه و کرانه باختری و تلاش برای توقف پیشرفت و قدرتمندی ایران، در طول سال‌های اخیر به طور مداوم ادامه داشت.

اما این حمله، نشان داد که حماس و دیگر گروه‌های مقاومت به هیچ عنوان تسلیم فشارها و تهدیدات اسرائیل و آمریکا نخواهند شد و به مبارزه خود برای آزادی فلسطین ادامه خواهند داد.

طوفان الاقصی، یک نقطه عطف در تاریخ منطقه بود که بار دیگر قدرت و اراده مقاومت و ایستادگی در برابر ظلم را به اثبات رساند و به فلسطینی‌ها برای رسیدن به آزادی و استقلال بیشتر امید داد.

مجله خبری روز آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *