پلهای مکانیزه فرسوده پایتخت جایگزین میشوند!
مدیرعامل سازمان عمرانی مناطق شهرداری تهران از جایگزینی پلهای مکانیزه فرسوده پایتخت با رمپ فلزی خبر داد.
مسعود حق لطفی در گفتوگو با ایسنا، با بیان اینکه در شهر تهران حدود ۸۰۰ پل عابر پیاده وجود دارد که از این میان ۱۱۲ دستگاه پل عابر مکانیزه است، گفت: در حال حاضر بالای ۹۰ درصد از این پلها فعال هستند و تعداد باقی مانده نیز به علت فرسودگی و کمبود قطعات، خارج از مدار فعالیت هستند.
وی با اشاره به برنامهریزیهای صورت گرفته، از راهاندازی این پلها تا دو ماه آینده خبر داد.
حق لطفی همچنین از نوسازی ۶۵ یونیت پله برقی در پلهای مکانیزه تا پایان مرداد ماه خبر داد و گفت: تاکنون ۳۶ دستگاه یونیت پله برقی نصب شده است.
علاوه بر این، ۱۲ دستگاه از پلهای مکانیزه که بسیار فرسوده بودند با رمپ فلزی جایگزین شدهاند و در حال حاضر ۴ دستگاه نصب شده و ۸ دستگاه پل رمپی فلزی نیز در حال ساخت است.
مدیرعامل سازمان عمرانی مناطق شهرداری تهران با بیان اینکه طرح مطالعاتی برای تبدیل ۴۰ دستگاه از پلهای مکانیزه به رمپ فلزی در دست انجام است، گفت: امیدواریم ظرف دو ماه آینده مناقصه آن برگزار شود و در یک بازه زمانی نهایتا دو ساله، به سمت پل رمپی برویم، مگر در مکانهایی که واقعا نیاز به پل عابرپیاده مکانیزه باشد.
حق لطفی با اشاره به اینکه در اکثر کشورهای دنیا از پل رمپی استفاده میشود، ادامه داد: در کنار آن نوسازی و بهسازی آسانسورها را نیز در دستور کار قرار دادهایم که ۲۰ دستگاه آسانسور در سطح شهر موجود است که هزینه و آسیبهای آسانسور کمتر از پله برقی است.
وی در خصوص علت خاموشی پلههای برقی در تهران، به کمبود قطعات، مشکل در نگهداشت و مشکلات برقی اشاره کرد و گفت: از آنجایی که عمده قطعات تولید خارج از کشور است، به تناسب بودجه تأمین میکنیم و در مورد تأمین قطعات داخلی نیز با قراردادهای جدید از بهترین شرکتهای داخلی کمک گرفته شده است.
حق لطفی در پایان با تأکید بر اینکه کاور آبی رنگ بسیاری از پلها شکسته شده بود که تعویض آنها را نیز در دستور کار قرار دادهایم، یادآور شد: فرم جدید کاور پلهای مکانیزه طراحی شده است و به صورت پایلوت بر روی دو پل مکانیزه نصب شده است.
با احترام ، مجله خبری روز آنلاین