خانه » پزشکیان: کاستن ازگسست اجتماعی اولویت باشد

پزشکیان: کاستن ازگسست اجتماعی اولویت باشد

0

## شورای عالی انقلاب فرهنگی: تمرکز بر فرهنگ و حل گسست اجتماعی

در جلسه اخیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، رئیس جمهور کشورمان به بررسی چالش‌های اجرای مصوبات این شورا پرداخت و به ضرورت توجه به مقوله فرهنگ و حل گسست اجتماعی در کشور تاکید کرد.

دکتر پزشکیان با اشاره به عدم تحقق برخی مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی، بر ضرورت بازنگری در ماهیت مصوبات این شورا و انطباق آنها با وظایف و اهداف آن تاکید کرد. وی با بیان اینکه ورود شورای عالی انقلاب فرهنگی به موضوعات جزئی مانند تعیین سقف پذیرش دانشجو یا تعیین تعداد و سن اعضای هیئت علمی دانشگاه ها در وظایف این شورا قرار نمی گیرد، بیان کرد که این موضوعات به طور طبیعی در اجرا با چالش مواجه خواهند شد.

رئیس جمهور ضمن تاکید بر اهمیت متقاعدسازی دستگاه های مختلف برای اجرای مصوبات، بیان کرد که عدم توجه به این موضوع، اعتبار و ارزش مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی را تحت الشعاع قرار خواهد داد. وی افزود: “اگر دستگاه ها در فرآیند تدوین و تصویب مصوبات مشارکتی نداشته باشند و دغدغه های خود را بیان نکنند، اجرای این مصوبات با موانع متعددی مواجه خواهد شد.”

در ادامه این جلسه، رئیس جمهور با تاکید بر اهمیت حل گسست اجتماعی در کشور، این موضوع را از اولویت های شورای عالی انقلاب فرهنگی برشمرد و بیان کرد که “تمام مشکلات کشور ناشی از گسست اجتماعی است و وقتی جامعه از حاکمیت دور بماند، تصمیمات ما ره به جایی نخواهد برد. بنابراین شورای عالی انقلاب فرهنگی باید با توجه به این مسئله که اصلاح جامعه از خانواده، مهد کودک، مدرسه و دانشگاه آغاز می شود، به طور جدی این مهم را در دستور کار قرار دهد.”

در این جلسه، علاوه بر مباحث فوق، اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی درباره اولویت های چهار ساله دولت در زمینه سبک زندگی، انسجام ملی، تقویت خانواده، تعلیم و تربیت نوجوانان، عدالت آموزشی و همچنین ماموریت گرایی دانشگاه ها، حفظ نخبگان و متخصصان و توجه به فناوری های نو به بحث و تبادل نظر پرداختند. تصمیم گیری در این زمینه به جلسات بعدی شورا موکول شد.

در این جلسه همچنین وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با رای اکثریت اعضا به عنوان رئیس شورای اسلامی شدن دانشگاه ها منصوب شد.

مجله خبری روز آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *