خانه » هشدار جدی هواشناسی: بارش‌های شدید و مخاطرات جوی در ۱۵ استان

هشدار جدی هواشناسی: بارش‌های شدید و مخاطرات جوی در ۱۵ استان

0

سازمان هواشناسی با صدور هشدار نارنجی، از وقوع سامانه بارشی شدید و ناپایداری‌های جوی در ۱۵ استان کشور خبر داد. این سامانه که از روز جمعه آغاز شده و تا روز دوشنبه ادامه خواهد داشت، موجب بارش‌های شدید باران، رعد و برق، وزش باد شدید، کاهش محسوس دما و در برخی مناطق، گردوخاک و تگرگ خواهد شد.

مناطق تحت تاثیر این سامانه عمدتاً استان‌های شمالی، شمال غرب و ارتفاعات البرز هستند. اثرات مخرب این سامانه شامل طغیان رودخانه‌ها، سیلاب، آب‌گرفتگی معابر، رانش زمین، خسارت به محصولات کشاورزی و اختلال در تردد خواهد بود.

سازمان هواشناسی به کشاورزان توصیه کرده است که محصولات خود را به مکان‌های امن منتقل کنند، از آبیاری و سم‌پاشی خودداری کنند و اقدامات لازم برای محافظت از دام‌ها و تأسیسات کشاورزی را انجام دهند. همچنین، از شهروندان خواسته شده است که از تردد در حاشیه رودخانه‌ها و مناطق کوهستانی خودداری کنند و به هشدارهای هواشناسی توجه جدی داشته باشند.

دستگاه‌های اجرایی نیز موظف شده‌اند تا آمادگی لازم برای مقابله با مخاطرات احتمالی را داشته باشند و اقدامات پیشگیرانه لازم را انجام دهند.

با توجه به شدت بارش‌ها و مخاطرات پیش‌بینی شده، توصیه می‌شود همه افراد نسبت به این هشدار جدی عمل کرده و اقدامات لازم را برای حفظ ایمنی خود و اموالشان انجام دهند.

با احترام ، مجله خبری روز آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *