خانه » نگاه دانش‌بنیان، کلید بهره‌وری در کشاورزی گیلان

نگاه دانش‌بنیان، کلید بهره‌وری در کشاورزی گیلان

0

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان بر اهمیت رویکرد دانش‌بنیان در کشاورزی این استان تاکید کرد.

صالح محمدی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان، در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، با اشاره به پتانسیل بالای کشاورزی در گیلان، بر ضرورت بهره‌گیری از دانش و فناوری‌های نوین در این حوزه تاکید کرد. وی اظهار داشت: “نگاه دانش‌بنیان در حوزه کشاورزی منجر به بهره‌وری می‌شود.”

گیلان، قطب کشاورزی کشور

محمدی با اشاره به اینکه گیلان یکی از استان‌های برتر در حوزه کشاورزی است، بر اهمیت توجه و توسعه زیرساخت‌های کشاورزی در این استان تأکید کرد. وی همچنین به این نکته اشاره کرد که هر هکتار اراضی کشاورزی در گیلان می‌تواند غذای ۸۰ نفر را تأمین کند، در حالی که این رقم در سطح کشور به طور متوسط ۲۵ نفر است.

کشت دوم برنج و بهره‌وری

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با اشاره به اهمیت کشت دوم برنج در استفاده بهینه از اراضی کشاورزی، از آغاز کشت دوم برنج در شرق گیلان خبر داد. وی ضمن تاکید بر اینکه توسعه نشاء دوم در کل استان توصیه نمی‌شود، اعلام کرد که از کشاورزانی که این کار را انجام می‌دهند، حمایت خواهد شد.

همچنین، محمدی بر اهمیت برداشت راتون (ساقه فرعی برنج) تاکید کرد و آن را یکی از راه‌های افزایش بهره‌وری محصولات کشاورزی در گیلان دانست.

مقابله با بیماری‌های گیاهی

با توجه به شرایط آب و هوایی گیلان و رطوبت بالای آن، رئیس سازمان جهاد کشاورزی به کشاورزان توصیه کرد که برای کنترل بیماری قارچی بلاست که می‌تواند خسارت زیادی به مزارع برنج وارد کند، از قارچ‌کش‌ها استفاده کنند. وی هشدار داد که اگر این بیماری کنترل نشود، می‌تواند تا ۳۰ درصد به محصولات کشاورزی خسارت وارد کند.

با احترام ، مجله خبری روز آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *