خانه » نمایش چکمه چرمی مرد نمکی شماره یک در زنجان؛ گنجینه‌ای از تاریخ در موزه ذوالفقاری

نمایش چکمه چرمی مرد نمکی شماره یک در زنجان؛ گنجینه‌ای از تاریخ در موزه ذوالفقاری

0

در رویدادی تاریخی و فرهنگی، چکمه چرمی مرد نمکی شماره یک، یکی از ارزشمندترین آثار موزه ملی ایران، برای اولین بار در موزه باستان‌شناسی ذوالفقاری زنجان به نمایش گذاشته شد. این اثر بی‌نظیر که در سال ۱۳۷۲ از معدن چهره آباد زنجان کشف شده بود، تاکنون تنها در موزه ملی ایران به نمایش درآمده بود.

جواد محمدی، امین اموال فرهنگی و تاریخی اداره‌کل میراث فرهنگی استان زنجان، با اعلام این خبر، به اهمیت این رویداد در معرفی هرچه بیشتر میراث فرهنگی ایران به ویژه در استان زنجان اشاره کرد. وی افزود که این نمایشگاه همزمان با هفته دولت آغاز شده و تا پایان هفته ملی گردشگری ادامه خواهد داشت.

چکمه چرمی مرد نمکی شماره یک با بلندی ۴۸ سانتی‌متر، گواهی بر پیشرفت صنعت چرم‌سازی در ایران باستان است. نمایش این اثر در زنجان، زادگاه کشف آن، فرصتی استثنایی برای علاقه‌مندان به تاریخ و باستان‌شناسی فراهم آورده است تا از نزدیک با این شاهکار تاریخی آشنا شوند.

موزه باستان‌شناسی ذوالفقاری زنجان، به عنوان یکی از مهم‌ترین مراکز فرهنگی استان، با برگزاری این نمایشگاه گامی مهم در جهت توسعه فرهنگی و آشنایی مردم با تاریخ و تمدن غنی ایران برداشته است.

با احترام ، مجله خبری روز آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *