خانه » معطل ماندن واریز سود سهام عدالت در پیچ و خم بوروکراسی

معطل ماندن واریز سود سهام عدالت در پیچ و خم بوروکراسی

0

واریز سود سهام عدالت عملکرد سال ۱۴۰۱ که قرار بود در خردادماه سال جاری به پایان برسد، همچنان با تأخیر مواجه شده است. علیرغم وصول بیش از ۲۴.۵ هزار میلیارد تومان از مجموع سود سهام عدالت، مبلغ حدود ۵۰۰ میلیارد تومان مربوط به شرکت مپنا هنوز پرداخت نشده است. این تأخیر در پرداخت، نگرانی‌های بسیاری را در بین سهامداران ایجاد کرده است.

مسئولان سازمان بورس و اوراق بهادار اعلام کرده‌اند که شرکت مپنا آمادگی خود را برای پرداخت بدهی ۵۰۰ میلیارد تومانی اعلام کرده است، اما به دلیل مطالبات معوقه از کارفرمایان دولتی، امکان پرداخت یکجا وجود ندارد و پیشنهاد پرداخت اقساطی بر اساس وصول مطالبات مطرح شده است.

این در حالی است که بسیاری از سهامداران خواستار واریز سریع‌تر سود سهام عدالت هستند و معتقدند که سازمان بورس باید به عنوان متولی این موضوع، پیگیری‌های جدی‌تری انجام دهد تا شورای عالی بورس در خصوص آن تصمیم‌گیری سریع‌تری اتخاذ کند.

تأخیر در پرداخت سود سهام عدالت علاوه بر ایجاد نارضایتی در بین سهامداران، به اعتبار بازار سرمایه نیز آسیب می‌زند. از این رو، انتظار می‌رود که مسئولان مربوطه هرچه سریع‌تر برای حل این مشکل اقدام کنند و با اتخاذ تصمیمات مناسب، به مطالبات سهامداران پاسخ دهند.

با احترام ، مجله خبری روز آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *