خانه » قزوین به قطب تولید خاویار در کشور نزدیک‌تر می‌شود

قزوین به قطب تولید خاویار در کشور نزدیک‌تر می‌شود

0

در خبری خوش برای صنعت شیلات کشور، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قزوین از پیش‌بینی تولید حدود ۶۰ کیلوگرم خاویار در مزارع پرورش ماهی این شهرستان خبر داد. این دستاورد قابل توجه نشان از رشد چشمگیر صنعت پرورش ماهیان خاویاری در این منطقه دارد.

افزایش تولید، افزایش درآمد

با توجه به وجود سه مزرعه فعال پرورش ماهی خاویاری در شهرستان قزوین، سالانه ۱۷ تن گوشت ماهیان خاویاری از انواع فیل ماهی، ازون برون و سیبری به همراه ۶۰ کیلوگرم خاویار تولید می‌شود. این میزان تولید علاوه بر تأمین بخشی از نیاز داخلی، می‌تواند نقش مهمی در ارزآوری برای استان ایفا کند.

ارسال ماهیان خاویاری به گیلان برای استحصال خاویار

در همین راستا، طی هفته گذشته ۲۴ قطعه ماهی خاویار از یکی از مزارع پرورش ماهی این شهرستان برای استحصال خاویار به استان گیلان ارسال شد. پیش‌بینی می‌شود حدود ۳۰ کیلوگرم خاویار از نوع ماهی سیبری از این تعداد به دست آید.

اهمیت اقتصادی تولید خاویار

خاویار به عنوان یکی از گران‌قیمت‌ترین محصولات غذایی جهان شناخته می‌شود و تولید آن می‌تواند به عنوان یک صنعت سودآور برای پرورش‌دهندگان و اقتصاد منطقه باشد. همچنین، توسعه این صنعت می‌تواند به اشتغال‌زایی و بهبود وضعیت اقتصادی مناطق روستایی کمک کند.

چشم‌انداز آینده

با توجه به رشد قابل توجه تولید خاویار در شهرستان قزوین، می‌توان انتظار داشت که این روند در سال‌های آینده نیز ادامه یابد. حمایت از پرورش‌دهندگان ماهیان خاویاری، بهبود زیرساخت‌ها و توسعه فناوری‌های نوین در این حوزه می‌تواند به افزایش تولید و بهبود کیفیت محصولات کمک کند.

با احترام ، مجله خبری روز آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *