خانه » فیلتر شدن شبکه اجتماعی ایکس در برزیل به دستور دادگاه عالی

فیلتر شدن شبکه اجتماعی ایکس در برزیل به دستور دادگاه عالی

0

در پی عدم تمکین ایلان ماسک، مالک شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق)، از دستور قاضی دیوان عالی برزیل مبنی بر معرفی نماینده قانونی در این کشور، شبکه اجتماعی ایکس در برزیل مسدود شد.

الکساندر دِ مورائس، قاضی دیوان عالی برزیل، با بیان اینکه ایلان ماسک به حاکمیت برزیل و به‌ویژه قوه قضائیه بی‌احترامی کرده و خود را نهادی فراملی و مصون از قوانین هر کشور معرفی می‌کند، حکم مسدود شدن ایکس را صادر کرد.

طبق این حکم، شرکت‌های اینترنتی و فروشگاه‌های اپلیکیشن موظفند ظرف پنج روز به این حکم عمل کرده و دسترسی کاربران برزیلی به شبکه ایکس را مسدود کنند. همچنین، استفاده از هرگونه روش دور زدن فیلترینگ مانند VPN برای دسترسی به این شبکه، مشمول جریمه سنگین روزانه هشت هزار و نهصد دلاری خواهد بود.

این تصمیم در حالی اتخاذ شده است که برزیل یکی از بزرگ‌ترین بازارهای ایکس محسوب می‌شود و حدود یک پنجم جمعیت این کشور به طور فعال از این شبکه اجتماعی استفاده می‌کنند.

علت اصلی این تصمیم، عدم رعایت قوانین برزیل توسط شرکت ایکس و عدم معرفی نماینده قانونی در این کشور است. این اقدام از سوی ایلان ماسک و شرکت ایکس به عنوان بی‌احترامی به حاکمیت برزیل تلقی شده است.

فیلتر شدن ایکس در برزیل واکنش‌های گسترده‌ای را در پی داشته و بر نحوه تعامل شرکت‌های بزرگ فناوری با دولت‌ها و قوانین کشورهای مختلف تاثیرگذار خواهد بود.

با احترام ، مجله خبری روز آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *