خانه » صنایع کوچک؛ موتور محرک اشتغال در ایران

صنایع کوچک؛ موتور محرک اشتغال در ایران

0

روح‌الله ابراهیمی، معاون فنی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، در گفت‌وگو با مهر به نقش حیاتی صنایع کوچک و متوسط در اقتصاد کشور اشاره کرد. وی با بیان اینکه ۹۴ درصد از بنگاه‌های اقتصادی کشور در حوزه صنایع کوچک و متوسط فعالیت می‌کنند، تأکید کرد که این صنایع سهم قابل توجهی معادل ۴۳ درصد از اشتغال کشور را به خود اختصاص داده‌اند.

ابراهیمی همچنین به آمارهای قابل توجهی در خصوص ایجاد اشتغال در شهرک‌های صنعتی اشاره کرد. به گفته وی، به ازای تأمین هر لیتر آب، هر مگاوات برق و هر هزار متر مکعب گاز در این شهرک‌ها، به ترتیب ۶۰، ۹۰ و ۱۴۰ شغل ایجاد می‌شود. این آمارها نشان از اهمیت سرمایه‌گذاری در زیرساخت‌های شهرک‌های صنعتی و تأثیر آن بر رشد اشتغال دارد.

معاون سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی با اشاره به وجود ۸۷۰ شهرک و ناحیه صنعتی دولتی، ۳ منطقه ویژه اقتصادی و ۶۷ شهرک صنعتی غیردولتی در کشور، بر اهمیت توسعه این بخش در اقتصاد ایران تأکید کرد. وی همچنین به متقاضیان تأسیس واحدهای صنعتی توصیه کرد که برای دریافت مجوزهای لازم به درگاه ملی مجوزهای وزارت صمت مراجعه کنند.

در مجموع، اظهارات معاون فنی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران نشان می‌دهد که صنایع کوچک و متوسط نقش بسیار مهمی در اقتصاد ایران ایفا می‌کنند و می‌توانند به عنوان موتور محرک اشتغال و رشد اقتصادی کشور عمل کنند.

با احترام ، مجله خبری روز آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *