خانه » شوراهای حل اختلاف جنوب کرمان: آزادی ۲۴ زندانی و سازش در بیش از ۵ هزار پرونده

شوراهای حل اختلاف جنوب کرمان: آزادی ۲۴ زندانی و سازش در بیش از ۵ هزار پرونده

0

معاون حل اختلاف دادگستری استان کرمان از آزادی ۲۴ زندانی با کمک شوراهای حل اختلاف ویژه زندان در جنوب استان و سازش در بیش از ۵ هزار پرونده در سه ماهه اول سال خبر داد.

به گزارش مهر، حجت‌الاسلام و المسلمین محمدامیر ابراهیمی در جمع خبرنگاران با اشاره به فلسفه تشکیل شوراهای حل اختلاف، بر اولویت اصلاح ذات‌البین در این شوراها تاکید کرد. وی افزود که در سه ماهه ابتدایی سال جاری، ۱۴ هزار و ۱۲۷ پرونده در شوراهای حل اختلاف جنوب استان کرمان رسیدگی شده است که از این تعداد، ۵ هزار و ۴۳ پرونده منجر به سازش شده است.

فعالیت موثر شوراهای حل اختلاف ویژه زندان

ابراهیمی به فعالیت موثر شعب شوراهای حل اختلاف ویژه زندان در شهرستان‌های جیرفت، کهنوج و منوجان اشاره کرد و گفت که در سه ماهه اول سال، ۱۰۱ پرونده به این شعب وارد شده است که از این تعداد، ۱۰۳ پرونده مختومه و ۹۸ پرونده به صلح و سازش ختم شده است. یکی از دستاوردهای مهم این شعب، آزادی ۲۴ زندانی با کمک شوراهای حل اختلاف بوده است.

اهمیت شوراهای حل اختلاف در کاهش جمعیت کیفری

شوراهای حل اختلاف با ترویج فرهنگ صلح و سازش، نقش مهمی در کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها ایفا می‌کنند. آزادی ۲۴ زندانی در جنوب استان کرمان نشان‌دهنده موفقیت این شوراها در حل اختلافات و بازگرداندن افراد به جامعه است.

نتیجه‌گیری

فعالیت‌های شوراهای حل اختلاف در جنوب استان کرمان نشان از تلاش‌های مستمر برای کاهش اختلافات و ارتقای فرهنگ صلح و سازش در جامعه دارد. این دستاوردها، اهمیت نقش شوراهای حل اختلاف در نظام قضایی کشور را بیش از پیش نمایان می‌سازد.

با احترام ، مجله خبری روز آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *