خانه » روزنامه اصلاح طلب: فلسطین چاره‌ای جز طوفان الاقصی نداشت

روزنامه اصلاح طلب: فلسطین چاره‌ای جز طوفان الاقصی نداشت

0

## مقاومت، تنها راه مقابله با اشغالگری

**به نقل از خبرنگار روزنامه شرق، در پاسخ به این سوال که آیا گروه‌های مقاومت در صورت بازگشت به نقطه صفر، آماده‌ی انجام عملیات طوفان الأقصی خواهند بود، گفت:**

در طول تاریخ، هر زمان که قدرتی وحشیانه مانند هیتلر، سرزمینی را به اشغال خود درآورده و به مردم آن ظلم کرده است، گروه‌های مقاومت شکل گرفته‌اند و برای مقابله با ظلم و اشغالگر ایستادگی کرده‌اند. از مقاومت در لهستان و اتریش در مقابل نازی‌ها گرفته تا مقاومت در آفریقای جنوبی، آسیای جنوب شرقی و آمریکای لاتین، مقاومت همیشه یک اصل پذیرفته شده در مقابله با اشغالگری بوده است.

گرچه مقاومت هزینه‌های زیادی به دنبال دارد و به دلیل نامتقارن بودن جنگ، هزینه انسانی و خسارات مادی زیادی را به دنبال خواهد داشت، اما در مقابل اشغالگری ، مقاومت تنها راه چاره است.

رژیم اشغالگر قدس، هیچ خط قرمزی برای ارتکاب جنایات ندارد و در این بین، هزینه مقاومت برای فلسطین بیشتر خواهد بود، اما با وجود همه مشکلات، هیچ راهی جز مقاومت برای رها شدن از زیر یوک اشغالگری وجود ندارد.

**نمی توان فقط به یک سال گذشته و اوضاع بعد از ۷ اکتبر ۲۰۲۳ نگاه کرد و مقاومت را به چالش کشید. مقاومت در طول تاریخ، هر جا که ظلم و اشغالگری وجود داشته است، پدیدار شده و مقاومت فلسطینی نیز حاصل همان اصل است.**

مجله خبری روز آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *