خانه » رشد نرخ باروری در ۱۵ استان کشور

رشد نرخ باروری در ۱۵ استان کشور

0

## جوانی جمعیت: ضرورت توجه به خوابگاه‌های متأهلین و بیمه ناباروری

امیرحسین بانکی‌پور، رئیس کمیسیون مشترک جوانی جمعیت و حمایت از خانواده، در جلسه قرارگاه جوانی جمعیت وزارت بهداشت، بر ضرورت ایجاد خوابگاه‌های متأهلین در سراسر کشور تاکید کرد. وی با اشاره به وجود تسهیلات و بودجه‌ای که در قانون برای این مهم در نظر گرفته شده است، خواستار استفاده وزارت بهداشت از این منابع در لایحه دولت شد.

بانکی‌پور همچنین بر لزوم افزایش بودجه صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت برای ارائه تسهیلات مسکن به دانشجویان متأهل تاکید کرد. وی اصلاح تعرفه زایمان طبیعی و بیمه ناباروری را از اهمیت بالایی برخوردار دانست و اظهار داشت: بیمه ناباروری، خدمتی ارزشمند است که به دلیل کمبود بودجه، با چالش‌هایی مواجه شده است.

این عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به اهمیت نسل سالم و قوی در آینده، از وزارت بهداشت خواست تا در تأمین سبد غذایی و سلامت برای دهک‌های پایین جامعه، تلاش مضاعفی انجام دهد. به گفته وی، توجه به این موضوع هزینه‌های آینده را به طور چشمگیری کاهش خواهد داد.

جلسه قرارگاه جوانی جمعیت وزارت بهداشت با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، شکیبا محبی تبار دبیر ستاد ملی جوانی جمعیت، فاطمه محمدبیگی، رئیس فراکسیون جمعیت و حمایت از خانواده، امیرحسین بانکی پور، رئیس کمیسیون مشترک جوانی جمعیت و حمایت از خانواده و دبیر و اعضای این قرارگاه، امروز شانزدهم مهرماه ۱۴۰۳ در ستاد وزارت بهداشت، برگزار شد.

مجله خبری روز آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *