خانه » رائد فریدزاده رئیس سازمان سینمایی شد

رائد فریدزاده رئیس سازمان سینمایی شد

0

## تغییر در راس سازمان سینمایی: رائد فریدزاده، رئیس جدید سینمای ایران

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، جناب آقای سید عباس صالحی، در مراسمی رسمی، با حضور مشاور عالی وزیر و مدیران سازمان سینمایی، از زحمات محمد خزاعی، رئیس پیشین سازمان، تقدیر و رائد فریدزاده را به عنوان رئیس جدید این سازمان معرفی کرد.

رائد فریدزاده، متولد سال 1357، با تحصیلات عالیه در رشته ادبیات تطبیقی و فلسفه از دانشگاه های تهران، وین و برلین، تجربیات ارزشمندی در زمینه سینما و فرهنگ به همراه دارد.

او پس از دریافت دکترای خود در رشته ادبیات و فلسفه از دانشگاه فرای برلین، به عنوان عضو هیأت علمی دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه شهید بهشتی به تدریس و پژوهش مشغول شد. فریدزاده از سال 1397 به عنوان دبیر شورای عالی بین الملل سازمان امور سینمایی و معاون بین الملل بنیاد سینمایی فارابی، فعالیت خود را در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی آغاز کرد.

از جمله سوابق اجرایی ایشان می توان به عضویت در کارگروه تخصصی سینمای فرهنگستان هنر، شورای فرهنگی کمیته ملی المپیک، شورای سیاستگذاری جشنواره جهانی فیلم فجر، کارگروه تخصصی اقتصاد و فرهنگ اتاق بازرگانی، شورای پژوهشی و شورای نشر دانشگاه شهید بهشتی و همچنین همکاری با جشنواره بین‌المللی فیلم فجر و جشنواره بین‌المللی کودک و نوجوان به عنوان مدیر بین الملل اشاره کرد.

فریدزاده به عنوان داور نیز در جشنواره‌های بین‌المللی معتبری همچون زردآلوی طلایی ارمنستان، زیرو پلاس، پرسکوف روسیه، Smile هند، سینما حقیقت و … حضوری فعال داشته است.

او همچنین نویسنده و محقق آثار متعددی در زمینه فلسفه، ادبیات، هنر و سینما به زبان‌های فارسی، انگلیسی و آلمانی است که در داخل و خارج از کشور منتشر شده‌اند.

مجله خبری روز آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *