خانه » دختران و پسران تکواندو ایران قهرمان جهان شدند

دختران و پسران تکواندو ایران قهرمان جهان شدند

0

## تکواندوکاران ایرانی با اقتدار بر بام جهان!

تیم ملی تکواندو نوجوانان ایران در چهاردهمین دوره رقابت‌های قهرمانی جهان که در شهر چانچئون کره جنوبی برگزار شد، با درخشش خیره کننده در دو بخش دختران و پسران، به مقام قهرمانی دست یافت. این اولین بار است که ایران در هر دو بخش به طور همزمان قهرمان جهان می شود.

در بخش دختران، تکواندوکاران ایرانی با غلبه بر رقبای قدرتمند خود، با کسب چهار مدال طلا و یک نقره در روزهای ابتدایی رقابت‌ها، زودتر از موعد عنوان قهرمانی را از آن خود کردند.

پرنیان نوری، آیناز نصیری، حنا زرین‌کمر و غزال هوشمند چهار مدال طلای تیم دختران را کسب کردند. ساغر مرادی نیز یک نشان نقره به دست آورد.

در بخش پسران نیز، ایران با وجود اشتباه داوران در حذف غیرمنصفانه یکی از تکواندوکاران، با کسب سه مدال طلا، یک نقره و دو برنز، بر سکوی قهرمانی جهان ایستاد.

امیرمحمد اشرافی، سینا محترمی، مهدی رزمیان سه نشان طلای تیم پسران را کسب کردند. علی‌اکبر ابراهیمی نیز مدال نقره و امین‌محمد احمدوند به همراه امیرمحمد نصیراحمدی دو برنز را به دست آوردند.

با این نتایج، تیم ملی ایران با کسب هفت مدال طلا، دو نقره و سه برنز در مجموع دو بخش دختران و پسران، برای نخستین بار جایگاه نخست جدول توزیع مدال‌ها را از آن خود کرد.

این پیروزی شیرین، حاصل تلاش، پشتکار و استعداد جوانان ایرانی است که با وجود چالش‌های فراوان، با اقتدار بر بام تکواندو جهان ایستادند و افتخار بزرگی را برای کشورمان به ارمغان آوردند.

مجله خبری روز آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *