خانه » دانشگاه امیرکبیر به شرق کشور می‌رود؛ راه‌اندازی پردیس علم و فناوری در خواف

دانشگاه امیرکبیر به شرق کشور می‌رود؛ راه‌اندازی پردیس علم و فناوری در خواف

0

در یک خبر مهم علمی، دانشگاه صنعتی امیرکبیر اعلام کرده است که قصد دارد پردیس علم و فناوری خود را در شهرستان خواف، واقع در استان خراسان رضوی، راه‌اندازی کند. این تصمیم با هدف توسعه علمی و فناوری در شرق کشور و رفع نیازهای صنایع مستقر در این منطقه گرفته شده است.

دکتر روح‌الله باقرزاده، مدیر همکاری‌های علمی و بین المللی دانشگاه امیرکبیر، در این خصوص بیان کرد که این طرح می‌تواند نقش مهمی در تحقق ماموریت‌های ملی دانشگاه در سطح کشور و حل مشکلات جامعه و صنایع داشته باشد. وی با اشاره به تجربیات موفق دانشگاه در ایجاد پردیس‌های علمی در مناطق مختلف کشور مانند ماهشهر، بندرعباس و گرمسار، بر اهمیت این طرح برای توسعه علمی و اقتصادی شرق کشور تاکید کرد.

باقرزاده همچنین به ظرفیت‌های بالای منطقه شرق کشور برای توسعه همکاری‌های بین‌المللی با کشورهای آسیای میانه اشاره کرد و افزود که راه‌اندازی این پردیس می‌تواند زیرساخت‌های لازم برای این همکاری‌ها را فراهم کند.

براساس توافق صورت گرفته، دانشگاه امیرکبیر برای راه‌اندازی این پردیس به دنبال تامین بودجه، ایجاد ردیف اعتباری سالانه، تخصیص زمین و ساختمان مناسب و همچنین راه‌اندازی رشته‌ها و گرایش‌های مورد نیاز صنایع منطقه است.

با توجه به ظرفیت‌های بالای منطقه شرق کشور و نیاز صنایع به دانش و فناوری، راه‌اندازی پردیس علم و فناوری دانشگاه امیرکبیر در خواف می‌تواند تحول بزرگی در این منطقه ایجاد کند و به رشد و توسعه آن کمک شایانی نماید.

با احترام ، مجله خبری روز آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *