خانه » جهش قابل توجه خرید تضمینی گندم در شهرستان کمیجان

جهش قابل توجه خرید تضمینی گندم در شهرستان کمیجان

0

شهرستان کمیجان در استان مرکزی شاهد رشد چشمگیر خرید تضمینی گندم در سال جاری بوده است. به گفته مهدی غلامحسینی، مدیر جهاد کشاورزی این شهرستان، میزان خرید گندم در سال جاری به ۴۰ هزار تن رسیده که نسبت به سال گذشته با ۱۳۸۰۰ تن، افزایش قابل توجهی معادل ۲۹۰ درصد را نشان می‌دهد.

این در حالی است که میانگین رشد خرید تضمینی گندم در کشور ۱۶ درصد و در استان مرکزی ۷۵ درصد بوده است. بنابراین، رشد ۲۹۰ درصدی در شهرستان کمیجان نشان از عملکرد بسیار خوب کشاورزان و همچنین حمایت‌های مناسب مسئولین در این شهرستان دارد.

علاوه بر افزایش میزان خرید، کیفیت گندم تولیدی در شهرستان کمیجان نیز بهبود یافته است. به طوری که درصد سن زدگی گندم از ۶ درصد در سال گذشته به ۱ درصد در سال جاری کاهش یافته است. این دستاورد مهم، حاصل کنترل به موقع و اصولی آفات و بیماری‌های گندم توسط کشاورزان و کارشناسان جهاد کشاورزی بوده است.

با توجه به این دستاوردها، شهرستان کمیجان به عنوان یکی از قطب‌های تولید گندم در استان مرکزی مطرح شده است. افزایش تولید و بهبود کیفیت گندم، علاوه بر تأمین نیاز داخلی، می‌تواند به صادرات این محصول و ارزآوری برای کشور کمک کند.

با احترام ، مجله خبری روز آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *