خانه » تامین بیش از ۳۴ میلیارد دلار ارز برای واردات کالاهای اساسی و ضروری

تامین بیش از ۳۴ میلیارد دلار ارز برای واردات کالاهای اساسی و ضروری

0

بر اساس گزارش مرکز مبادله ایران، بانک مرکزی از ابتدای سال تاکنون مبلغ قابل توجهی معادل ۳۴ میلیارد و ۵۲۰ میلیون دلار ارز برای واردات کالاهای اساسی، دارو، کالاهای تجاری و بازرگانی، واردات در مقابل صادرات و همچنین نیازهای خدماتی تامین کرده است.

بخش عمده این ارز، یعنی ۲۶ میلیارد و ۱۲۹ میلیون دلار، به صنعت اختصاص یافته که از این میزان، ۱۸ میلیارد و ۵۰۷ میلیون دلار با ارز نیمایی و مابقی با نرخ توافقی تامین شده است. همچنین، ۷ میلیارد و ۵۵۵ میلیون دلار ارز نیز برای واردات کالاهای اساسی و دارو در نظر گرفته شده که سهم عمده آن به واردات کالاهای اساسی مانند گندم، دانه‌های روغنی و نهاده‌های دامی اختصاص یافته است.

تامین این حجم از ارز نشان از تلاش‌های دولت برای تامین نیازهای ضروری کشور و حمایت از تولید است. با این حال، همچنان چالش‌هایی در زمینه تامین ارز و توزیع عادلانه آن وجود دارد که نیازمند توجه ویژه مسئولان است.

این اقدامات در راستای حمایت از تولید داخلی و تامین کالاهای اساسی و دارو برای مردم صورت گرفته است. با این حال، کارشناسان معتقدند که برای حل کامل مشکلات ارزی کشور، نیاز به اتخاذ سیاست‌های بلندمدت و پایدار است.

با احترام ، مجله خبری روز آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *