خانه » این موقع ورزش کنید تا شب بهتر بخوابید

این موقع ورزش کنید تا شب بهتر بخوابید

0

## ورزش عصرگاهی، راز خوابی عمیق!

تحقیقات جدید نشان داده‌اند که انجام تمرینات ورزشی مقاومتی در برابر وزن بدن در طول ساعات عصر می‌تواند به طور قابل توجهی خواب را بهبود بخشد و به شما کمک کند تا خواب عمیق‌تر و طولانی‌تری تجربه کنید.

بر اساس یافته‌های منتشر شده در مجله BMJ Open Sport & Exercise Medicine، افرادی که در طول روز، در فواصل مختلف زمان نشستن، تمرینات کوتاه مدت مقاومتی در برابر وزن بدن را انجام داده‌اند، حدود ۳۰ دقیقه بیشتر از افراد کم‌تحرک خوابیده‌اند.

تمرینات مقاومتی در برابر وزن بدن شامل تمریناتی مانند دراز نشست، شنا رفتن، اسکات یا اسکوات، لانج (اسکات تک پا) می‌شود که به خصوص برای افرادی که در خانه ورزش می‌کنند و به سالن ورزشی نمی‌روند یا در حال مسافرت هستند، سودمند هستند.

این تحقیق نشان داده است که این نوع تمرینات، در حالی که بر کارایی خواب یا تعداد بیداری‌های شبانه تأثیری ندارند، زمان کلی خواب را بدون مختل کردن کیفیت خواب افزایش می‌دهند.

پژوهشگران نیوزیلندی که این بررسی را انجام داده‌اند، تاکید می‌کنند که اختصاص دادن زمان‌هایی در فواصل سایر کارها به ورزش‌های مقاومتی در برابر وزن بدن در هنگام عصر، می‌تواند به طور بالقوه دوره خواب و زمان کلی خواب را بهبود بخشد و سایر جنبه‌های کیفیت خواب یا فعالیت جسمی را در ۲۴ ساعت بعدی مختل نکند.

کارشناسان معتقدند که این تمرینات می‌توانند دوره‌های بسیار کوتاه از فعالیت بدنی نسبتا کم‌شدت را تامین کنند که هر کسی می‌تواند در ساعات عصر انجام دهد. امروزه همه می‌دانیم که دوره‌های طولانی بی‌حرکتی می‌تواند چه مضراتی برای سلامت ایجاد کند.

افزایش ۳۰ درصدی خطر مرگ و میر یکی از پیامدهای سبک زندگی بیش از حد بی‌تحرک است.

البته، به طور معمول ورزش درعصرها به عنوان بخشی از عادات بهداشتی برای خواب خوب شبانه توصیه نشده است.

اما یک بررسی کوچک دیگر هم که نتایج آن اخیرا در ژورنال پزشکی ورزشی منتشر شده است، نشان داد که افراد می‌توانند در بعدازظهرها هم ورزش کنند، به شرطی که دست کم یک ساعت پیش از زمان خواب از فعالیت شدید ورزشی پرهیز کنند.

پژوهش‌های دیگر نیز نشان داده‌اند که ورزش در بعدازظهر می‌تواند باعث کارآمدتر شدن انسولین در کاهش میزان قند خون شود و این موضوع به نوبه خود به جلوگیری از افزایش وزن و دیابت نوع ۲ می‌انجامد که یک پیامد شایع چاقی است.

مجله خبری روز آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *