خانه » افزایش حوادث در اصفهان؛ ۴۳ مصدوم و یک فوتی در روز گذشته

افزایش حوادث در اصفهان؛ ۴۳ مصدوم و یک فوتی در روز گذشته

0

اصفهان – بر اساس گزارش رئیس جمعیت هلال احمر استان اصفهان، روز گذشته شاهد افزایش قابل توجه حوادث در این استان بودیم. این حوادث منجر به مصدومیت ۴۳ نفر و یک فوتی شدند.

محمد نوید متقی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اعلام کرد که ۲۰ حادثه مختلف از جمله حوادث جاده‌ای، شهری، کارگاهی و خدمات حضوری به مرکز فرماندهی عملیات هلال احمر استان اصفهان گزارش شده است.

وی افزود: در مجموع ۱۲۷ نفر در این حوادث درگیر شدند که از این تعداد، ۴۳ نفر مصدوم شدند. ۱۵ نفر از مصدومان برای ادامه درمان به مراکز درمانی منتقل شده‌اند و ۶ نفر نیز به صورت سرپایی مداوا شده‌اند. متأسفانه یک نفر نیز در این حوادث جان خود را از دست داده است.

به گفته متقی، علاوه بر امدادرسانی به مصدومان، یک مورد اسکان اضطراری نیز برای ۸۰ نفر انجام شده است.

علل افزایش حوادث

علل افزایش حوادث در استان اصفهان می‌تواند متنوع باشد و شامل عواملی مانند افزایش تردد در جاده‌ها، افزایش فعالیت‌های صنعتی و ساختمانی، شرایط جوی نامساعد و… باشد.

ضرورت توجه به ایمنی

افزایش حوادث در استان اصفهان زنگ خطری برای مسئولین و شهروندان است. توجه به ایمنی در تمامی زمینه‌ها، از جمله رانندگی، فعالیت‌های صنعتی و ورزشی، می‌تواند در کاهش وقوع حوادث بسیار موثر باشد. همچنین، آموزش‌های ایمنی و امداد و نجات به شهروندان می‌تواند در کاهش خسارات ناشی از حوادث کمک شایانی کند.

اقدامات لازم

برای کاهش حوادث و افزایش ایمنی در استان اصفهان، می‌توان اقدامات زیر را انجام داد:

  • تقویت زیرساخت‌های ایمنی: بهبود وضعیت جاده‌ها، افزایش تعداد ایستگاه‌های آتش‌نشانی و آمبولانس، و تجهیز مراکز درمانی به امکانات لازم
  • آموزش ایمنی به شهروندان: برگزاری دوره‌های آموزشی ایمنی در مدارس، محل کار و جامعه
  • نظارت بر فعالیت‌های صنعتی و ساختمانی: اطمینان از رعایت استانداردهای ایمنی در این فعالیت‌ها
  • افزایش آگاهی عمومی در مورد خطرات احتمالی

با احترام ، مجله خبری روز آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *