خانه » ارتقای سطح آموزش محیط‌بانان در ایران

ارتقای سطح آموزش محیط‌بانان در ایران

0

سازمان حفاظت محیط زیست با هدف ارتقاء سطح دانش و مهارت‌های محیط‌بانان کشور، اقدام به برگزاری دوره‌های آموزشی تخصصی و بدو خدمت کرده است. در همین راستا، سومین دوره آموزشی بدو خدمت محیط‌بانی با حضور ۸۰ نفر از محیط‌بانان جوان در مرکز آموزش محیط‌زیست و تربیت محیط‌بان کرج آغاز شده است.

طی سه سال گذشته، بیش از ۳ هزار محیط‌بان در دوره‌های آموزشی مختلف شرکت کرده‌اند که این امر منجر به کاهش مخاطرات برای محیط‌بانان و همچنین کاهش درگیری با شکارچیان شده است. از جمله دستاوردهای مهم این دوره‌ها می‌توان به افزایش آگاهی محیط‌بانان از روش‌های حفاظتی و همچنین ارتقای سطح آمادگی جسمانی آن‌ها اشاره کرد.

با توجه به اهمیت آموزش‌های تکمیلی، دوره‌های آموزشی با عنوان “پودمان عملیات در طبیعت” نیز برای محیط‌بانان برگزار می‌شود که این دوره‌ها شامل سرفصل‌های متنوعی از جمله امداد و نجات، زنده‌گیری حیوانات و مقابله با بحران‌های زیست‌محیطی است.

با اجرای این برنامه‌های آموزشی گسترده، سازمان حفاظت محیط زیست گامی مهم در جهت تقویت نیروی انسانی خود و ارتقای سطح حفاظت از محیط زیست برداشته است. انتظار می‌رود با ادامه این روند، شاهد بهبود چشمگیر در وضعیت محیط زیست کشور باشیم.

با احترام ، مجله خبری روز آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *