خانه » آکسیوس: اختلاف بین هریس و بایدن بالا گرفت

آکسیوس: اختلاف بین هریس و بایدن بالا گرفت

0

## تنش و کشمکش در پشت صحنه: روابط بایدن و هریس در آستانه انتخابات

گزارش رسانه آمریکایی “آکسیوس” حاکی از آن است که در هفته‌های پایانی رقابت‌های انتخاباتی، تنش میان تیم کامالا هریس و تیم جو بایدن، نامزد و معاون رئیس جمهور آمریکا، به اوج خود رسیده است.

بر اساس این گزارش، هرچند بایدن به پیروزی هریس در انتخابات امیدوار است، اما بسیاری از مشاوران ارشد او به این موضوع ناخرسند هستند که مجبور به کناره‌گیری از رقابت‌های انتخاباتی به نفع هریس شده‌اند.

یک منبع آگاه از تیم هریس اذعان کرده است که هنوز بسیاری از مشاوران کاخ سفید با این موضوع کنار نیامده‌اند.

برخی از اعضای تیم هریس معتقدند مشاوران ارشد کاخ سفید در راستای هماهنگی پیام‌ها و برنامه‌های بایدن به نفع هریس، کم‌کاری می‌کنند.

از جمله نشانه‌های این اختلاف نظر، برگزاری کنفرانس مطبوعاتی غیر منتظره‌ای توسط بایدن در اتاق گزارش کاخ سفید در همان روزی بود که هریس قرار بود تجمعی را در میشیگان برگزار کند. این اقدام به کاهش تعداد شرکت‌کنندگان در تجمع هریس منجر شد.

همچنین اختلاف نظر در واکنش به حوادث اخیر فلوریدا، به روشنی این کشمکش را نشان می‌دهد. هریس از فرماندار جمهوریخواه فلوریدا به سبب عدم پاسخگویی به تماس تلفنی او در مورد طوفان‌های اخیر انتقاد کرد، اما بایدن در واکنش به این انتقاد، از فرماندار فلوریدا به عنوان فردی “دلسوز” و “همکار” یاد کرد.

تفاوت در رویکردهای تبلیغاتی بایدن و هریس نیز به اختلاف نظر بین این دو چهره سیاسی اشاره دارد. بایدن اغلب به سوابق خود در ایجاد اشتغال و پایان دادن به اعتصاب کارگران بندرگاه اشاره می‌کند، اما هریس بر دغدغه‌های اقتصادی و مالی رای‌دهندگان تمرکز دارد.

تنش‌ها بین بایدن و هریس به سطح کارمندانشان نیز رسیده است. تیم هریس به دنبال استخدام کارمندان جدید در دفتر معاونت ریاست جمهوری برای کاهش بار کاری است، اما از سرعت کم کاخ سفید در به کارگیری کارمندان جدید ناراضی است.

در مقابل، کاخ سفید هرچند به طور ظاهری تلاش می‌کند تا به تیم هریس کمک کند، اما با برخی از قوانین مربوط به گزینش افراد و زمان به کارگیری آنها مخالف است.

برخی از مشاوران بایدن نیز به تیم هریس پیوسته‌اند، اما برخی از آنها احساس می‌کنند که تیم نزدیک به بایدن آنها را به سبب جدایی از دولت یا حتی فکر کردن به جدایی، به عنوان افراد خائن می‌بیند.

حتی در درون تیم هریس نیز اختلاف نظر وجود دارد. کارمندان قدیمی ستاد بایدن که پیش از انصراف او از رقابت‌های انتخاباتی در کنار او بودند، با کارمندان جدید وفادار به هریس که اخیرا به ستاد معاونت ریاست جمهوری پیوسته‌اند، اختلاف نظر دارند.

برنده این اختلاف نظر تیم هریس بود که منجر به حضور چهره‌های جدید در جایگاه نمایندگان اصلی در تلویزیون شد.

تیم نزدیک به بایدن در هفته‌های بعد از نمایش ضعیف این رئیس جمهور در اولین مناظره انتخاباتی با دونالد ترامپ، به طور علنی ادعا کرده بود که کامالا هریس نسبت به بایدن شانس کمتری برای پیروزی در انتخابات دارد.

با این حال، سخنگوی کاخ سفید به آکسیوس گفت که بایدن بلافاصله پس از کناره‌گیری از رقابت، حمایت خود از هریس را اعلام کرده و از رویکردهایی که باعث شکاف در حزب می‌شود، پرهیز کرده است.

سخنگوی کاخ سفید همچنین تاکید کرد که تیم رهبری هریس به جلسات برنامه‌ریزی استراتژیک دعوت شده است.

با این حال، گزارش آکسیوس نشان می‌دهد که بروز چنین تنش‌هایی بین تیم‌های بایدن و هریس اجتناب‌ناپذیر است.

مجله خبری روز آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *