خانه » آماده‌سازی برای اربعین: افزایش خدمات و زیرساخت‌ها در کنار گرانی ۳۰ درصدی کرایه اتوبوس

آماده‌سازی برای اربعین: افزایش خدمات و زیرساخت‌ها در کنار گرانی ۳۰ درصدی کرایه اتوبوس

0

رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای از آمادگی این سازمان برای جابه‌جایی زائران اربعین خبر داد و گفت: علی‌رغم کمبود ناوگان، با افزایش خدمات و زیرساخت‌ها در پایانه‌های مرزی و مسیرهای تردد زائران، به دنبال ارائه خدمات مناسب به زائران هستیم.

افزایش ۳۰ درصدی کرایه اتوبوس

یکی از تصمیمات مهم ستاد مرکزی اربعین، افزایش ۳۰ درصدی کرایه اتوبوس برای ایام اربعین است. داریوش امانی، رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، ضمن اعلام این خبر، از تلاش برای ارائه خدمات شایسته به زائران در این ایام پرترافیک سخن گفته است.

اقدامات انجام شده برای رفاه زائران

سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای اقدامات مختلفی را برای رفاه حال زائران اربعین انجام داده است که از جمله آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تقویت زیرساخت‌ها در پایانه‌ها و محورهای مرزی: این سازمان اقدام به اصلاح نقاط حادثه‌خیز، رفع گره‌های ترافیکی و کاهش زمان معطلی رانندگان کرده است.
  • ایجاد امکانات رفاهی در پایانه‌های مرزی: ایجاد ۱۵ هزار مترمربع سایبان، مه‌پاش و تونل‌های سرد در پایانه‌های مرزی منتهی به عراق از دیگر اقدامات انجام شده است.
  • تکمیل پایانه برکت در مرز مهران: این اقدام موجب افزایش ظرفیت پذیرش زائر در این مرز مهم شده است.
  • افزایش امکانات رفاهی برای رانندگان: از جمله این اقدامات می‌توان به افزایش خوابگاه‌های رانندگان، توسعه سایبان‌ها، سرویس‌های بهداشتی و آب‌سردکن‌ها اشاره کرد.

آمادگی برای جابه‌جایی نزدیک به ۸ میلیون زائر

با توجه به اینکه در ایام اربعین و همچنین روزهای پایانی ماه صفر، نزدیک به ۸ میلیون زائر به عتبات عالیات و مشهد مقدس سفر می‌کنند، سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای برنامه‌ریزی‌های لازم را برای جابه‌جایی این تعداد مسافر انجام داده است.

با احترام ، مجله خبری روز آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *