خانه » عراقچی: می‌توانیم تنگه هرمز را ببندیم، اما چنین تهدیدی نکرده‌ایم

عراقچی: می‌توانیم تنگه هرمز را ببندیم، اما چنین تهدیدی نکرده‌ایم

0

## ایران: تهدید اصلی منطقه، رژیم صهیونیستی است، نه ایران!

**به گزارش خبرگزاری فارس،** سید عباس عراقچی وزیر امور خارجه در سفر اخیر خود به قاهره، در گفت‌وگویی با روزنامه مصری الیوم، **بر ضرورت هماهنگی و رایزنی فوری کشورهای منطقه برای مقابله با اقدامات خصمانه رژیم صهیونیستی علیه غزه و لبنان تاکید کرد.** وی خطر تشدید تنش در منطقه را جدی توصیف کرد و از احتمال تکرار فجایع غزه در جنوب لبنان سخن گفت. عراقچی بر **ضرورت اقدامات جدی و عملی برای پایان دادن به جنایات رژیم اشغالگر قدس** تاکید کرد و گفت: این جنایات می‌توانند به مناطق بیشتری سرایت کنند.

**وزیر امور خارجه با اشاره به تلاش برای شیطان جلوه دادن ایران و محور مقاومت، تاکید کرد: ** این تلاش ها به شکست خورده و مشخص شده است که **تهدید اصلی منطقه، رژیم صهیونیستی** است و **ایران و محور مقاومت در حقیقت مدافع آرمان فلسطین و منافع منطقه** هستند.

**وی همچنین به احتمال ایجاد اتحاد منطقه ای بین ایران، ترکیه و کشورهای عربی اشاره کرد و گفت:** ایران خواهان توسعه روابط با مصر است و رایزنی های دو کشور همچنان ادامه خواهد داشت.

**عراقچی با انتقاد از حمایت آمریکا از رژیم صهیونیستی، آن را عامل اصلی بی ثباتی و نا امنی در منطقه** دانست. وی با اشاره به توانایی ایران در بستن تنگه هرمز، تاکید کرد: **ایران به دنبال جنگ نیست** اما برای همه سناریوها آماده است. **عراقچی همچنین تاکید کرد که ایران به راه حل دو کشوری برای حل مسئله فلسطین اعتقاد ندارد و معتقد است حل مسئله فلسطین با برقراری دموکراسی در سرزمین های اشغالی** امکان پذیر است.

مجله خبری روز آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *