خانه » بارندگی بی‌سابقه در صحرای آفریقا

بارندگی بی‌سابقه در صحرای آفریقا

0

## بارش‌های بی‌سابقه در صحرای مراکش، نویدبخش بهبود خشکسالی

صحرای جنوب شرق مراکش، یکی از خشک‌ترین نقاط زمین است و در تابستان به ندرت شاهد بارش باران می‌شود. اما در ماه سپتامبر امسال، بارش‌های کم‌سابقه در این منطقه تالاب‌های آبی رنگ خیره‌کننده‌ای را در دل کویر پدید آوردند.

نخل‌های تنومند و تپه‌های شنیِ این صحرا، پس از سال‌ها خشکسالی، با حجم آب بی‌سابقه‌ای سیراب شدند. این بارش‌ها که توسط کارشناسان هواشناسی “طوفان فراگرمسیری” نامیده شده، نویدبخش بهبود شرایط آب و هوایی این منطقه در آینده هستند.

دولت مراکش اعلام کرده است که در ماه سپتامبر، میزان بارش در برخی مناطق به طور قابل‌توجهی از میانگین سالانه فراتر رفته است. این در حالی است که ۶ سال خشکسالی متوالی، زندگی را برای مردم این منطقه دشوار کرده بود. کشاورزان مجبور به رها کردن زمین‌های زراعی خشک شده بودند و شهرها و روستاها با مشکل کمبود آب مواجه بودند.

با این حال، امید است که این بارش‌ها به پر شدن سفره‌های آب زیرزمینی عظیم در زیر بیابان کمک کند و به این ترتیب، مشکل خشکسالی را تا حدودی حل کند. کارشناسان گزارش داده‌اند که در ماه سپتامبر، مخازن سد منطقه با سرعت بی‌سابقه‌ای پر شده‌اند.

با این حال، سیلاب‌های ناگهانی ناشی از این بارش‌ها، جان بیش از ۲۰ نفر را در مراکش و الجزایر گرفته و به محصولات کشاورزان خسارات زیادی وارد کرده است.

مجله خبری روز آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *