خانه » العربیه یا العبریه؟!

## العربیه: ابزاری برای ترویج صهیونیسم و ضربه زدن به محور مقاومت

شبکه العربیه، رسانه‌ای که با سرمایه چند کشور عربی حاشیه خلیج فارس راه‌اندازی شد، در حال حاضر به ابزاری برای صهیونیست‌ها و جنگ روانی علیه محور مقاومت تبدیل شده است. این رسانه با سابقه‌ای طولانی در ضدیت با ایران، حالا از این هم فراتر رفته و به یک رسانه ضد عربی، ضد اسلامی و حامی صهیونیسم تبدیل شده است.

العربیه در سال ۲۰۰۳ با سرمایه‌گذاری ۳۰۰ میلیون دلاری توسط یک شرکت رسانه‌ای-ماهواره‌ای سعودی، گروه حریری لبنان، عربستان سعودی، کویت و دیگر کشورهای اطراف خلیج فارس تاسیس شد. مقر اصلی این خبرگزاری در ریاض، پایتخت عربستان است.

باراک اوباما، رئیس جمهور ایالات متحده امریکا در سال ۲۰۰۹ اولین مصاحبه رسمی خود را به عنوان رئیس جمهور با العربیه انجام داد و پیامی به جهان اسلام داد که “امریکایی‌ها دشمن شما نیستند”. او همچنین به “اتحاد قوی” ایالات متحده با اسرائیل اشاره کرد و تاکید کرد که این اتحاد هیچگاه متوقف نخواهد شد.

به نظر می‌رسد العربیه هم این پیام را دریافت کرد و با توجه به رابطه عربستان با امریکا، این شبکه هم مسیر خود را در خدمت سیاست‌های امریکا قرار داد و از این طریق از رژیم صهیونیستی حمایت می‌کند.

در عملیات “طوفان الاقصی” و در طول یک سال گذشته، العربیه به عنوان حامی رسانه‌ای عملیات‌های تروریستی اسرائیل عمل کرده است. به عنوان مثال، چند روز قبل از ترور سید حسن نصرالله، العربیه با محمد علی الحسینی، چهره نزدیک به گروهک منافقین گفتگو کرد. او که خود را روحانی جا می‌زند، در این مصاحبه ادعا کرد که ایران سید حسن نصرالله را فروخته است و او باید وصیتنامه خود را بنویسد.

پس از ترور این رهبر مقاومت و وایرال شدن ویدیوی کوتاه از سوی رسانه صهیونیسم، روشن شد که این گفتگو، پیوست رسانه‌ای ترور بوده که از سوی صهیونیست‌ها اجرا شده است تا با ایجاد اختلاف میان ایران و حزب الله و جهان اسلام، قدرت محور مقاومت را کاهش داده و آن را درگیر اختلافات داخلی کند.

این تنها باری نبود که العربیه به عنوان ابزاری برای عملیات روانی صهیونیست‌ها علیه محور مقاومت عمل کرده است. این رسانه در خبری دیگری مدعی شد که ۱۰ منبع در تهران، بیروت و بغداد گفته‌اند که اسماعیل قاآنی، فرمانده نیروی قدس سپاه، تحت بازجویی است. آن‌ها همچنین مدعی شدند که سردار قاآنی در جریان بازجویی سکته کرده و به بیمارستان منتقل شده است!

جلب توجه محور مقاومت به شایعات این چنینی و تهمت به سرداران این محور، بخشی از عملیات روانی صهیونیست‌ها در میانه جنگ نظامی با چند جبهه از محور مقاومت بود که از سوی العربیه اجرا می‌شد و سپس شبکه سایبری صهیونیسم آن را در فضای مجازی پخش کرد.

در اغتشاشات ۱۴۰۱ در ایران هم، نتانیاهو، نخست وزیر رژیم در مصاحبه با بخش انگلیسی رسانه سعودی العربیه، این آشوب‌ها را مهم‌ترین ناآرامی پس از انقلاب دانست. او مدعی شد این وضعیت بی‌سابقه است و منجر به “بازنگری” واشینگتن درباره توافق هسته‌ای ۲۰۱۵ با ایران خواهد شد.

صهیونیست‌ها اسرایی را که حماس از آن‌ها گرفته، “گروگان” می‌نامند. العربیه هم بر خلاف سایر رسانه‌های عربی مانند الجزیره، از واژه “گروگان” برای اسرای صهیونیست استفاده می‌کند! العربیه از اصطلاح “اشغالگر” برای صهیونیست‌ها استفاده نمی‌کند و نیروهای نظامی اشغالگر را “ارتش اسرائیل” می‌نامد. به عنوان مثال دیگر، شبکه الجزیره فلسطینی‌های کشته شده را “شهید” می‌نامد، اما العربیه آن‌ها را “کشته‌شدگان” عنوان می‌کند. العربیه اعتقادی به مقاومت ندارد و هیچگاه از عبارت “مقاومت” در خصوص مردم غزه استفاده نمی‌کند. همچنین تلاش زیادی در العربیه انجام می‌شود تا حماس به عنوان یک سازمان مهم نشان داده نشود.

دولت‌های عربی به فلسطین و آرمان قدس کم خیانت نکرده اند، خط و مشی صهیونیستی العربیه هم در فهرست همان خیانت‌هاست. بیراه نیست اگر بگوییم العربیه مدتهاست تبدیل به “العبریه” شده است.

مجله خبری روز آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *