خانه » افزایش ۲۵ درصدی قیمت نان در خراسان شمالی

افزایش ۲۵ درصدی قیمت نان در خراسان شمالی

0

بر اساس مصوبه اخیر ستاد تنظیم بازار کشور، قیمت انواع نان در استان خراسان شمالی از ابتدای ماه جاری ۲۵ درصد افزایش یافته است. این تصمیم با هدف حمایت از نانوایان و بهبود کیفیت نان اتخاذ شده است.

محمد بدری، مدیرکل دفتر اقتصادی استانداری خراسان شمالی، با اعلام این خبر، تاکید کرد که این افزایش قیمت در راستای اجرای طرح هوشمندسازی یارانه آرد و نان انجام شده است. وی افزود که بیش از ۹۸ درصد نانوایان استان در این طرح موفق عمل کرده و یارانه دریافتی آن‌ها دو برابر شده است.

به گفته بدری، نانوایانی که به طور کامل مقررات طرح هوشمندسازی را رعایت کنند، از جمله رعایت ساعات پخت، استفاده صد درصدی از کارت خوان و حفظ کیفیت نان، مشمول افزایش سهمیه آرد خواهند شد.

با اجرای این طرح، تمام ۱۳۱۱ نانوایی استان خراسان شمالی به کارت خوان هوشمند مجهز شده‌اند و استان خراسان شمالی در اجرای این طرح در کشور پیشرو بوده است.

این افزایش قیمت در حالی صورت می‌گیرد که در ماه‌های اخیر، نانوایان کشور با مشکلات مختلفی از جمله افزایش هزینه‌های تولید مواجه بوده‌اند و درخواست افزایش قیمت نان را داشتند. دولت نیز با هدف حمایت از نانوایان و بهبود کیفیت نان، به این درخواست پاسخ مثبت داده است.

با این حال، این افزایش قیمت با واکنش‌های مختلفی از سوی مردم مواجه شده است. برخی از مردم معتقدند که این افزایش قیمت در شرایط اقتصادی فعلی، فشار بیشتری را بر خانوارها وارد می‌کند. در مقابل، برخی دیگر معتقدند که این افزایش قیمت برای بهبود کیفیت نان و حمایت از نانوایان ضروری است.

در نهایت، اجرای این طرح و افزایش قیمت نان نشان می‌دهد که دولت در تلاش است تا با اتخاذ سیاست‌های هوشمندانه، همزمان به بهبود کیفیت نان و حمایت از نانوایان بپردازد.

با احترام ، مجله خبری روز آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *